Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

آلبرتا خود را برای آتش‌سوزی‌های فصلی در تابستان آماده می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند در کلگری و ادمونتون هنوز برف زمین را پوشانده اما مسئولان آلبرتا از حالا در حال آماده کردن خود برای مقابله با آتش‌سوزی‌های فصلی و مرگبار هستند.

طبق بیانیه‌ای که مسئولان استانی آلبرتا منتشر کرده‌اند، مقامات آتش‌نشانی در حال تدارک اقدامات احتیاطی به منظور کاهش دادن خسارات احتمالی هستند. آن‌ها می‌خواهند آسیب‌هایی که انتظار می‌رود در فصل بهار، تابستان و پاییز با وقوع آتش‌سوزی‌ها به استان وارد شود را، به حداقل برسانند.

اونیل کارلیر وزیر کشاورزی و جنگلداری آلبرتا در اینباره می‌گوید: اولویت اصلی ما حفاظت از اهالی آلبرتا و مردم در برابر خطرات اینگونه بلایا است. اما همه ما مسئولیت داریم تا از بروز این آتش‌سوزی‌ها جلوگیری کنیم. بیش از نیمی از آتش‌سوزی‌هایی که در جنگل‌ها رخ می‌دهند را انسان‌ها ایجاد می‌کنند. دریافت مجوز برای روشن کردن آتش، توجه به علائم نصب شده درباره ممنوعیت روشن کردن آتش، و رعایت تمامی جوانب احتیاطی هنگام روشن کردن آتش نکاتی ساده‌ هستند که همه می‌توانیم با توجه کردن به آن‌ها از بروز آتش‌سوزی‌ها جلوگیری کنیم.

در این بیانیه آمده که شروع فصل آتش‌سوزی به طور رسمی از اول ماه مارس آغاز می‌شود و تا 31 ماه اکتبر ادامه خواهد داشت. این اطلاعیه در ادامه گفته که از روز جمعه روشن کردن آتش به هر شکلی و در هر نقطه‌ای از این استان، بجز در محل‌هایی که برای این منظور در منطقه جنگلی حفاظت‌شده آلبرتا در نظر گرفته شده‌اند، نیاز به مجوز خواهد داشت.

این مجوزها رایگان هستند و شما می‌توانید با مراجعه به تمامی دفاتر کشاورزی و جنگلبانی آن‌ها را دریافت کنید. هدف از توزیع مجوزها آن است که آتش‌نشان‌ها دقیقا بدانند که در چه محلی از استان افراد قصد روشن کردن آتش را دارند.

سال گذشته 1288 آتش‌سوزی در سرتاسر آلبرتا رخ داد. در این آتش‌سوزی‌ها بیش از 59،800 هکتار از نواحی این استان طعمه حریق شد و کاملا سوخت. طبق این اطلاعیه مسبب 777 مورد از این آتش‌سوزی‌ها، یعنی بیش از 60 درصد آن‌ها، انسان‌ها بوده‌اند.

لطفا در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها با تلفن رایگان 3473-310 (گزارش حوادث آتش‌سوزی) تماس بگیرید.

منبع: dailyhive