Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

یک سوم شرکت‌های حوزه تکنولوژی در آلبرتا توسط زنان مدیریت میشوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق پژوهش‌های اخیر مدیریت زنان در استارتاپ‌های فعال حوزه تکنولوژی آلبرتا دوبرابر میانگین مدیریت زنان در کانادا است.
اخیرا کسب و کارهای محلی و استارتاپ‌ها گسترش زیادی یافته‌اند و نشان‌ دهنده رشد اقتصادی آلبرتا در زمینه‌های گوناگون می‌باشند.

۳۰٪ مدیر عاملان شرکت‌های تکنولوژی در آلبرتا  زنان هستند در حالی که آمار کلی کشور مدیریت ۱۳٪ زنان را نشان می‌دهد. در این پژوهش ۲۰۸ شرکت بررسی شدند و همچنین مشخص شد که ۳۵ درصد از ۱۲۳۸ شرکت فعال در تکنولوژی آلبرتا بعد از سال ۲۰۱۶ شروع به فعالیت کرده‌اند.

FarCloser Travel‌ یکی از این استارتاپ‌ها است که توسط Natasha Spokes‌ راه اندازی شده است. آن‌ها از سال ۲۰۱۶ کار خود را آغاز کردند. این استارتاپ راه ارتباطی است میان مسافران و تورهای محلی در سراسر جهان.
بعد از دست دادن نفت و گاز در سال ۲۰۱۷، Spokes‌ تصمیم گرفت که تمام تمرکزش را بر روی شرکتش قرار دهد. او از اجرای این تصمیم بسیار هیجان زده بود و می‌خواست به مردم نشان دهد سرمایه گذاری روی نفت و گاز آن قدرها هم که فکرش را می‌کردند ایمن نیست.

در سال ۲۰۱۷ استارتاپ او در شتاب دهند ATB X‌ شرکت کرد ‌و وارد برنامه‌ای به نام CEO Roundtable‌ شد که به آن‌ها این فرصت را می‌داد که با سایر مدیرعاملان آشنا شوند و بینش و ایده‌های خود در این حوزه را افزایش دهند.

شتاب دهنده‌ها و سازمان‌های شبکه‌ای مانند Innovate Calgary‌ و AccelerateAB‌ به چنین استارتاپ‌هایی کمک می‌کنند تا با افراد خبره مشورت کنند و برای ایده هایشان سرمایه گذار بیابند.

۸۱٪ بودجه شرکت‌های تکنولوژی آلبرتا از کلگری و ادمنتون تامین شده است. بسیاری از مدیران این شرکت‌ها از جمله Cynthia van Sundert، مدیر شرکت A100 زن هستند. او معتقد از فضای شرکت‌های تکنولوژی آلبرتا از سال ۲۰۰۶ به شدت دگرگون شده است. به ویژه در چند سال گذشته مدیریت زنان تغییر چشم گیری داشته است.

او می‌گوید مشاوران A100 با استارتاپ‌هایی زیادی که توسط مدیریت زنان اداره می‌شوند همکاری داشته‌اند. شخصیت تکنولوژی آلبرتا در حال رشد است و کم‌کم دارد از زیر سایه نفت و گاز خارج می‌شود و باعث ایجاد فرصت‌های جدید می‌گردد.

«ایده کارآفرینی و تکنولوژی تنوع بالایی را در منطقه ایجاد کرده است. او امیدوار است که نتایج مطالعاتی همچون Deal Flow survey باعث ایجاد انگیزه در زنان بیشتری شود. ایجاد کارآفرینی و مدیر عامل شدند چه در حوزه تکنولوژِی چه سایر حوزه‌ها، به نظر من پتانسیل بالایی برای مدیریت زنان وجود دارد.»

منبع: thestar.com