Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

۱۰ مزرعه گردشگری در آلبرتا برای تجربهٔ زندگی کابویی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای زنده کردن روحیهٔ کابویی باید با اسب به دشت‌ها، تپه‌ها و کوه‌ها زد، هیچ میان‌بُری وجود ندارد. و خوشبختانه آلبرتا از این نظر هیچ کم ندارد. مقصدهای گردشگری زیر را می‌توانید برای تعطیلاتی به سبک زندگی گاوچران‌ها انتخاب کنید و این فقط یک بخش از تجربهٔ اقامت در آنها ست. با پیکوبینو همراه باشید.

۱. میهمان‌پذیرِ Bar Diamond

ranch-02.jpg

با سر زدن به این مزرعهٔ تماشایی، کیلومترها از نزدیکترین همسایه‌ها فاصله خواهید داشت. این یک مزرعهٔ فعال در Bindloss است، زمینی به وسعت ۱۳,۸۰۰ هکتار در حاشیه رود Red Deer.

با حضور در اینجا، با گردش در دشت‌ها و خوردن غذاهای طبیعی، همه دغدغه‌هایتان را پشت سر خواهید گذاشت. ضمن اینکه این منطقه یکی از دو چرخ طبی دو قلو در امریکای شمالی را در خود جای داده که از مکان‌های معنوی Blackfoot Confederacy است و از این رو با همهٔ مزرعه‌های دیگر متمایز است.

بعد از یک صبحانهٔ خانگی، با میزبان‌هایتان سوار یک قایق جت شوید و به گردشی در رودخانه بروید و چشم‌اندازهای تماشایی منطقه را از نزدیک ببینید.

۲. Lucasia

lucasia-ranch.jpg

Lucasia نزدیک شهر Claresholm است و در منطقهٔ دشت‌های کانادا قرار دارد. این مزرعهٔ فعال که در آن احشام هم نگهداری می‌شوند در سال ۱۸۸۱ تاسیس شد و هنوز طبق سنت‌های قدیمی اداره می‌شود.

خانوادهٔ لوکاس با میهمان‌داری اولد-فشنِ خودشان به شما خوشامد خواهند گفت و روح زندگی غربی را برایتان به زنده می‌کنند. اینجا می‌توانید روی مهارت طناب‌بازی‌تان کار کنید (البته اول باید آن را یاد بگیرید!)، در یک باغ آرام روی صندلی بنشینید و از صدای طبیعت لذت ببرید، غذاهای خانگی خوشمزه بخورید و شب را در کابین‌های چوبی دست‌ساز بگذرانید.

برای گردش می‌توانید به اسب‌سواری بروید یا اگر ترجیح دادید وقت‌تان را به کارهای مزرعه مثل رسیدگی به دام‌ها بگذرانید.

۳. Wildhorse

Horseback riding 6

Wildhorse در نزدیکی شهر Rocky Mountain House است و محصول یا برندی را نمی‌فروشد، در عوض یک تجربه خاص را با این شعار به میهمان‌هایش ارایه می‌کند: «رویا را، افسانه را، غرب را زندگی کن.»

اینجا می‌توانید بر اسب‌های تربیت شده سوار شوید و در کوه‌های راکی بتازید، غذاهای کابویی عالی بخورید، کنار آتش ریلکس کنید و دوران قدیم غرب را تجربه کنید.

اینجا برنامه‌های مختلفی ارائه می‌شود از جمله کمپ جوانان برای دخترها، برنامه‌های تقویت زنان، رویدادهای تیم‌سازی، ماجراجویی در مسیرهای سواری برای بزرگسالان، و هر نوع برنامهٔ ترکیبی دیگری که میهمان‌ها مایل باشند.

۴. North Shore Homestead

Tranquility

با آمدن به این منطقه یکی از دورافتاده‌ترین و بی‌همتاترین نقاط کانادا را خواهید یافت. کابین‌ها و اتاق‌هایی که در این مزرعهٔ خصوصی ساخته شده‌اند، دریاچهٔ Lesser Slave را در پیش خود دارند و این یعنی یکی از تماشایی‌ترین منظره‌های طبیعی را صبح و شب جلوی خود دارید.

غیر از کابین‌های جلوی ساحل، چیز دیگری هم هست که این مزرعه را از بقیه متمایز می‌کند. اینجا مزرعه گاوداری نیست، به جای یک گلهٔ بزرگ گاو که همه جای دنیا هست، اینجا یک رمهٔ گاومیش کوهان‌دار امریکایی خواهید یافت!

می‌توانید در کنار یک نفر راهنما با تاریخ منطقه آشنا شوید و از مناظری که در هیچ جای دیگر نیست عکاسی کنید. تماشای طلوع و غروب بر فراز دریاچه هرگز از ذهنتان محو نمی‌شود و البته فراموش نشود که فرصت شکار را هم در این منطقه خواهید داشت.

۵. Old Entrance B ‘n B

Alberta Rockies at Old Entrance

در نزدیکی پارک ملی Jasper، این مزرعهٔ قدیمی مناظر نفس‌گیر کوه‌های راکی را به شما تقدیم می‌کند و خود نیز در کنار رودخانهٔ Athabasca آرمیده است. می‌توانید بر پشت اسب در درهٔ رودِ Athabasca ماجراجویی کنید، آن هم با هر سطحی از مهارت سوارکاری. تورهای محلی از یک ساعت تا یک روز را پوشش می‌دهند.

این مزرعه یک جایگزین آرام و ارزان برای اقامتگاه‌های گران داخل پارک جسپر است و می‌توانید از بین کابین، اتاق‌های B&B برای میهمان‌ها، و تیپی (کلبه‌های مخروطی ساخته شده از پوست حیوانات) گزینه مورد نظرتان را برای گذراندن شب در این مزرعهٔ ۲۴ هکتاری پیدا کنید.

حتی می‌توانید اسب خودتان را به اینجا بیاورید و نگران اقامتش نباشید چراکه Bed & Bale هم اینجا حضور دارد. به شنا، کانوسواری، تماشای حیات وحش، و برف‌نوردی بروید و اگر دوست داشتید حتی به زمین گلف ۱۸ مرحله‌ای Hilton در همان نزدیکی سری بزنید.

۶. Red Lodge

red-lodge-ranch.jpg

خانوادهٔ برادشو در این مزرعه زیبا میزبان شما خواهند بود. اینجا برای هر سلیقه‌ای تفریحی هست، چه دنبال ماجراجویی در فعالیت‌های ترکیبی روی زمین و هوا مثل High Ropes Course باشید، چه از زیپ‌لاین سواری لذت ببرید، چه به دنبال آرامش در ییلاق‌های آرام برون‌شهری با هوای تازه و آسمان زیبا باشید، چه کنجکاو باشید که زندگی مزرعه‌ای در کنار دام‌ها چگونه است، چه بخواهید زین کردن اسب و سواری در طبیعت را تجربه کنید، چه بخواهید یک کابوی حرفه‌ای شوید و طناب‌بازی یاد بگیرید، چه دنبال کار گروهی و کسب تجربه زندگی مزرعه‌ای باشید؛ اینجا از نظر تنوع هیچ کم ندارد.

در سالن غذاخوری معرکهٔ این مزرعه ماهی یک بار موسیقی زنده برگزار می‌شود، پس زمان‌بندی سفرتان را تنظیم کنید. اگر به آن نرسیدید، حداقل سعی کنید ناهار یکشنبه را از دست ندهید.

۷. Centre Peak High Country Adventures

centre-peak-high-country-ranch.jpg

آرام گرفته در دامنه‌های شرقی رشته‌کوه Livingstone در میان گذرگاه Crowsnest و شهر Pincher Creek، این مزرعهٔ زیبا خانهٔ نسل‌سوم گاوچران‌های Keils است، افرادی که با میهمان‌پذیری غربی و ماجراجویی‌های واقعیِ کابوی‌ها، شما را میزبانی خواهند کرد.

آنها تورهای محلی و کلاس‌های سوارکاری غربی برای افراد کم‌تجربه برگزار می‌کنند تا میهمان‌هایشان در حین این تجربهٔ جدید، حس توانمندی و یادگیری را پیدا کنند و سپس به دل کوه‌ها بزنند.

علاوه بر اینها، تجربهٔ یادگیری زندگی مزرعه‌داری با ۲ شب اقامت در خانهٔ گچ‌‌بُری و انجام فعالیت‌های موردعلاقه‌تان را از دست ندهید. سواری بر پشت اسب در بین کوه‌ها فقط یکی از تجربه‌های بی‌مانند در فهرست بلندبالای این لوکیشن توریستی ست.

۸. Rocking R

Bride On Lane

اجارهٔ کابین‌ها، اتاق‌خواب‌های لوکس، صبحانه‌های عالی در دل طبیعت، و ثبت خاطراتِ به یادماندنی. همه و همه در مزرعهٔ میهمان‌پذیر Rocking R نزدیک شهر Strathmore در جنوب آلبرتا  که کابین‌های لوکسش، آتشدان‌های گرم و منظره‌های بی‌نظیری را به شما هدیه می‌کنند.

اینجا صبحانهٔ خانگی به اتاق‌تان آورده می‌شود و و می‌توانید روز را در حمام‌های آب‌گرم فضای باز، به پایان ببرید. جلسات ۲-ساعته‌ای برای تازه‌کاران برگزار می‌شود تا با سوارکاری آشنا شوند. آنهایی که تجربه قبلی دارند می‌توانند از طریق مسیر زیبایی که از دهکدهٔ Kananaskis رد می‌شود، یک ماجراجویی ۳ روزه را شروع کنند؛ یعنی شب‌ها در کنار آتش بخوابند و روزها بر پشت اسب‌ها موهای خود را به باد بسپارند.

با خودرو می‌شود سریع به مکان‌های جالبی در نزدیکی این مزرعه رسید، برای مثال فستیوال سالانهٔ Calgary Stampede، موزهٔ Royal Tyrrell، تئاتر Rosebud Dinner، زمین بازی Oxbow و بسیاری جاهای دیگر.

۹. Homeplace

The lodge

در این مزرعه می‌توانید یک کابوی واقعی شوید. در فاصله ۴۰ کیلومتر جنوب‌غربِ کلگری، Homeplace شما را با شعار «بهترین و آخرین غرب» پذیرایی می‌کند.

اسب‌سواری کنید، آموزش ببینید، تاریخچهٔ این مزرعه و منطقه را یاد بگیرید، و مناظر زیبای دهکدهٔ Kananaskis و تپه‌های دامنهٔ کوه را تماشا کنید. فرصت ماهیگیری و گلف را در همین نزدیکی دارید، و جالب اینکه برای سفرهای یک روزه می‌توانید پارک ملی Banff را هم زیر سر بگذارید.

یک گردش سوارهٔ شراب و آبجو هم بد نیست! گردشی که شما را به کارخانه‌های محلی سازنده آبجو و شراب می‌برد.

خود این مزرعه اتاق‌های اقامتی ندارد ولی جای نگرانی نیست چون در نزدیکی آن مثلا در Bragg Creek و Turner Valley، کلی جا پیدا می‌شود.

۱۰. Sierra West

Sierra west cabins and ranch vacations L 15

هرگز دلتان خواسته که زیر آسمان آبیِ بی‌انتها، گله‌داری کنید؟ اگر جواب بله است، Sierra West برای شما ساخته شده است!

با آمدن به اینجا به گذشته سفر و غرب قدیم را تجربه می‌کنید، سیرا وِست در نزدیکی دهکدهٔ Lundbreck است، تجربه‌ای از این کانادایی‌تر وجود ندارد. نهرهای جاری در دل کوه، مسیرهای سوارکاری که تپه‌های دامنه کوه را در می‌نوردند و پس از عبور از آنها به دل کوه‌های بکر سرک می‌کشند.

فرصت ماجراجویی در ارتفاعات و اقامت در کابین‌های چوبی در ساحل رود Todd را غنیمت بشمرید.

برای یک آلبرتایی واقعی هیچ تجربه‌ای بالاتر از زندگی به سبک قدیمی‌ها در دل طبیعت، تفریح دور از شهر و تعطیلات در فضای مزرعه‌ها نیست.

منبع: To Do Canada