Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

۵ هفته مرخصی بیشتر برای پدرها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال در راستای تشویق برای اشتراک بیشتر وظایف نگهداری از فرزند به صورت یکسان با یکدیگر، یکی از مزایای جدید پدر و مادر شدن را اعلام کرده است.

Jean-Yves Duclos، وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی، در یک نشست گفت افرادی که به زودی صاحب فرزند می‌شوند می‌توانند از تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۹ از مرخصی بیشتر والدین استفاده کنند.

مزایای جدید پنج هفته اضافی را به گزینه استاندارد ۳۵ هفته و هشت هفته دیگر به گزینه ۶۱ هفته ای اضافه خواهد کرد.
مرخصی بیشتر برای همه والدین، از جمله والدین اتباع یا همجنسگرایان، که برای به اشتراک گذاشتن وظایف والدین توافق کرده‌اند، قابل استفاده خواهد بود.

در سال ۲۰۱۸، دولت فدرال اظهار داشت که قصد دارد مزایای اشتراک جدید والدین را برای ترویج «برابری جنسیتی بیشتر در خانه و محل کار» بکار گیرد.

در حال حاضر شرکت Dove Men+Care نیز در راستای این قوانین جدید تبلیغ می‌کند و کمپین جدیدی با هشتگ #Takethetime را به راه انداخته است تا از تمام پدران قهرمان و مردان قدر دانی کند.

مسئول این کمپین چنین می‌گوید: ما می‌دانیم با وجود مرخصی بیشتر برای پدرها و سایر شرایط همچنان اغلب پدرهای کانادایی بر عهده گرفتن نقش یکسان در تربیت فرزند را نخواهند پذیرفت. یکی از عوامل اصلی نیز نگاه منفی جامعه و دلسرد کردن آنان از انجام این کار است. در کمپین تلاش می‌شود تا تمام پدران را تشویق به انجام وظایف برابر با مادر کنند و تاثیر را از جامعه و مکالمه‌های کوتاه اجتماعی میان کانادایی‌ها آغاز کنند.

در زمان مهمی برای تشویق مردان کانادایی به بر عهده گرفتن نقش یکسان با مادر هستیم و نیاز است تا تمامی آن‌ها زمانی را برای صحبت و فکر کردن در این باره اختصاص دهند.

مریم منصف، وزیر توسعه بین المللی و وزیر امور زنان و برابری جنسیتی، در بیانیه ای که امروز منتشر شد، گفت: منافع مشترک همه والدین را تشویق می کند که در تمام طول روز مراقبت از نوزادان خود را بر عهده گیرند و همچنین این تغییر کمک به ایجاد امنیت مالی بیشتری برای زنان و پیوندهای قوی‌تر میان پدران یا والدین دوم و نوزادانشان خواهد داشت.

این مرخصی بیشتر برای پدرها و دیگر قوانین، با تشویق به همکاری بیشتر در مورد مراقبت از کودکان در خانه، به خانواده ها اجازه می دهد تا گزینه های مراقبت از فرزندان را انعطاف پذیرتر سازند و برابری جنسیتی را در خانه و محل کار ارتقاء دهند.

منبع: dailyhive.com