Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

اپل آیپد ایر و آیپد مینی جدید را با پشتیبانی از اپل پنسیل معرفی کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اپل که هفته آینده مراسمی برای معرفی یک سرویس استریم ویدیو برگزار خواهد کرد، امروز دست پیش را گرفت و با معرفیِ آنلاین دو آیپد جدید، اولین سخت‌افزارهای جدیدش در سال ۲۰۱۹ را هم روانه بازار کرد.

آیپد ایر ۲۰۱۹

آیپد ایر جدید بین آیپد ۹.۷ اینچی و آیپد پروی بدون حاشیه قرار می‌گیرد، قوی‌تر از اولی و ارزان‌تر از دومی.

اپل اندازه نمایشگر را از ۹.۷ به ۱۰.۵ اینچ افزایش داده و پشتیبانی از اپل پنسیل (نسل ۱) را هم به این محصول افزوده است. اما قدرت اصلی دستگاه از چیپ A12 Bionic می‌آید که قبلا آن را روی آیفون XS و XS Max دیده بودیم. به این شکل محصولی را داریم که از نظر قدرت پردازشی بسیار بالاتر آیپد ۹.۷ اینچی قرار دارد و این برای کاربرانی که استفاده‌های حرفه‌ای‌تری از آیپدشان انتظار دارند، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

آیپد ایر جدید در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی با دو مدل وای-فای و سلولار عرضه خواهد شد که به ترتیب قیمت‌های زیر را دارند:

  • وای-فای ۶۴ گیگابایت: ۴۹۹ دلار
  • وای-فای ۲۵۶ گیگابایت: ۶۴۹ دلار
  • سلولار ۶۴ گیگابایت: ۶۲۹ دلار
  • سلولار ۲۶۵ گیگابایت: ۷۷۹ دلار

(قیمت‌ها به دلار امریکا هستند)

اپل طراحی محصول را مثل آیپد پروی ۱۰.۵ اینچی قدیمی نگه داشته، یعنی پورت لایتنینگ و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را در لبه‌های بالا و پایین داریم. و علاوه بر پشتیبانی از اپل پنسل (۹۹ دلار)، امکان استفاده از اسمارت کیبورد (۱۵۹ دلار) با این آیپد نیز وجود دارد.

همچنین سیستم تشخیص هویت Touch ID حفظ شده. بنابراین اپل Face ID و پورت USB-C را به عنوان وجه تمایز، هنوز مختص آیپد پروها نگه داشته و با نیاوردن آنها به آیپد ایر سعی کرده با قیمتی مقرون به صرفه‌تر، محصولی قوی و آشنا را به علاقمندان آیپد ارایه کند.

دوربین عقب ۸ و دوربین جلو ۷ مگاپیکسل هستند و از سنسورهای جدید با کیفیت بهتر از مدل‌های قدیمی‌تر در آنها استفاده شده که خبر خوبی ست زیرا امکان استفاده از اپ‌های واقعیت افزوده (AR) و چت تصویری بهتر را فراهم می‌کند.

آیپد مینی ۲۰۱۹

اما برای آنهایی که ترجیح می‌دهند تبلتی کوچکتر داشته باشند، اپل بعد از ۳ سال و نیم آیپد مینی را هم به روز کرده و چیپ قدرتمند A12 Bionic را داخل آن گذاشته است.

آیپد مینی جدید هم در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی با دو مدل وای-فای و سلولار عرضه خواهد شد که به ترتیب قیمت‌های زیر را دارند:

  • وای-فای ۶۴ گیگابایت: ۳۹۹ دلار
  • وای-فای ۲۵۶ گیگابایت: ۵۴۹ دلار
  • سلولار ۶۴ گیگابایت: ۵۲۹ دلار
  • سلولار ۲۶۵ گیگابایت: ۶۷۹ دلار

(قیمت‌ها به دلار امریکا هستند)

طراحی و ظاهر دستگاه هیچ فرقی با آیپد مینی‌های قبلی ندارد و مثل آیپد ایر جدید از Touch ID برای احراز هویت استفاده شده. اما خبر خیلی خوب ارتقای نمایشگر است که حالا با فناوری True Tone روشنایی بیشتری دارد و رنگ‌های طبیعی مناسب با نور محیط را ارایه می‌کند و به این ترتیب برای طراحی گرافیکی با Apple Pencile نیز دقیق‌تر است.

جمع‌بندی

همان‌طور که بالاتر نوشتیم، این دو آیپد جدید معرفی شده‌اند تا گپ قیمت و امکانات را در بین آیپدهای اپل پر کنند. اگر یک آیپد کوچکتر می‌خواستید، الآن بهترین وقت برای سفارش آیپد مینی ست. با چیپ جدید آیپدی خواهید داشت که سال‌های سال روان کار خواهد کرد.

و آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی جدید به گلایهٔ بسیاری از کاربران پاسخ می‌دهد که نمی‌خواستند ۸۰۰ دلار برای آیپد پرو بپردازند ولی آیپد ۳۲۹ دلاری هم به اندازه کافی برایشان قوی و هیجان‌انگیز نبود.

حالا آیپدها از ۳۲۹ دلار تا ۱۸۹۹ دلار را پوشش می‌دهند و تقریبا برای هر سلیقه و نیازی، یک آیپد وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مدل‌ها و امکانات آن‌ها را در این صفحه از وبسایت اپل مقایسه کنید.

منبع ۱: The Verge

منبع ۲: The Verge