Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

کاهش نرخ بهره وام‌های دانشجویی در بودجه سال ۲۰۱۹ کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با توجه به بالا رفتن شهریه‌ و هزینه زندگی دانشجویان در بودجه سال ۲۰۱۹ دولت کانادا تصمیم به کاهش نرخ بهره وام‌های دانشجویی گرفته است.

در بودجه فدرال سال ۲۰۱۹ ؛ شاهد تغییرات زیادی در نحوه پرداخت بهره وام‌های‌ دانشجویی از طریق برنامه وام دانشجویان کانادا هستیم. دولت برای نخستین بار نرخ بهره شناور (که ۹۹٪ دانشجویان از آن استفاده می‌کنند) را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر دانشجویان می‌توانند بین نرخ بهره متغیر یا شناور که ممکن است دچار تغییر شوند و یا نرخ بهره ثابت که در تمام طول مدت یکسان است یک مورد را انتخاب کنند.

نرخ بهره وام دانشجویی متغیر در حال حاظر ۶.۴۵٪ (نرخ بهره اولیه+۲.۵٪) و بهره وام ثابت ۸.۹۵٪ (نرخ بهره اولیه+۵٪) است؛ میزان نرخ بهره اولیه نیز ۳.۹۵٪ می‌باشد.

در این طرح کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بهره به وسیله تغییر نرخ بهره شناور به نرخ بهره اولیه به حدود ۱ میلیون وام گیرنده کمک می‌کند تا در طول مدت بازپرداخت به طور میانگین ۲۰۰۰ دلار ذخیره کنند.

۲۰۰٫۰۰۰وام گیرنده که هر ساله فارغ التحصیل می شوند، پس از پایان تحصیل، یک دوره توقف ۶ ماه بدون بهره خواهند داشت. در حال حاضر نیز این معافیت را دارند اما باید بهره آن را پرداخت کنند.

دانشجویانی که بعلت زایمان یا بیماری‌های جسمی و روحی مجبور به ترک تحصیل می‌شوند نیز از از دوره توقف بدون بهره برخوردار می‌شوند.

طرح کاهش نرخ بهره وام‌های دانشجویی طی ۵ سال آتی ۱.۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و از امسال با بودجه ۳۷۵ میلیون دلاری آغاز می‌شود.

منبع: Dailyhive