Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

بودجه ۲۰۱۹: دولت کانادا به دنبال برنامهٔ ملی Pharmacare و کاهش هزینه داروهای تجویزی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا از بودجهٔ فدرال ۲۰۱۹ رونمایی کرده و در اخبار مختلف پیکوبینو با طرح‌های جدید داخل آن آشنا می‌شوید که برنامهٔ ملی Pharmacare یکی از آنها ست.

وزیر امور مالی آقای بیل مورنو پنجشنبهٔ گذشته چهارمین بودجهٔ خود را در اختیار مجلس گذاشت. او در بیانیه‌ای در این مورد نوشته است:

«حدود ۴ سال قبل کانادایی‌ها برنامه‌ای را انتخاب کردند که به سرمایه‌گذاری روی چیزهای مهم برای زندگی آنها می‌انجامید: مشاغل خوب با حقوق بالاتر؛ کمک بیشتر برای خانواده‌هایی با هزینه زندگی زیاد؛ انجمن‌های قوی و فعال؛ و فرصت‌های بیشتر برای فرزندان و نوه‌ها.»

در ادامه می‌خوانیم:

«اینها اولویت‌های کانادایی‌ها، و دولت فعلی ما هستند. بودجه ۲۰۱۹ گامی دیگر در برنامهٔ ما برای سرمایه‌گذاری روی طبقهٔ متوسط جامعه و ساختن اجتماعی قوی است که برای این طبقه—و البته برای همه کانادایی‌ها—مفید باشد.»

امسال بودجه چند قدم جدید برای کمک به مهارت‌افزاییِ کارگران، کاهش هزینه خرید مسکن برای خانه‌اولی‌ها، و ارایه اینترنت پر-سرعت به همه کانادایی‌ها، برداشته است.

در ضمن بودجه ۲۰۱۹ شامل تعهد این دولت به بهبود رابطهٔ دوستانه با مردم بومی است و این کار را از طریق کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم اینوئیت (Inuit) و مِیتیس (Métis) در نظر دارد.

یکی از راه‌های کمکِ دولتی به مردم، برداشتن بار هزینهٔ داروها از دوش آنها است که این کار با برنامهٔ ملی Pharmacare انجام می‌شود.

شروع این برنامه با تاسیس یک سازمان دارویی جدید در کانادا خواهد بود که به ادعای مدیران فدرال می‌تواند سالانه تا ۳ میلیارد دلار بار مالی داروها را از دوش مردم بردارد. چگونه؟ با ایجاد یک دستورالعمل ملی برای داروهای تجویزی، و یک استراتژی ملی برای داروهای بسیار-گران برای بیماری‌های نادر.

در بودجه ۲۰۱۹ پیشنهاد شده که مبلغ ۳۵ میلیون دلار طی ۴ سال (شروع از سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۲۰) در اختیار Health Canada قرار بگیرد تا دفتر انتقالی برای یک سازمان دارویی جدید را تاسیس کند و به وسیله آن چشم‌انداز مورد نظر خود را به سرانجام برساند.

به گفتهٔ آقای مورنو، این سازمان جدید از «قدرت خرید انبوه» خود استفاده می‌کند تا به نمایندگی از مردم، قیمت‌های بهتری را از فروشندگان بگیرد.

آقای وزیر می‌گوید:

«این می‌تواند به کمک افراد کانادایی —مثلا سالخوردگان— و خانواده‌هایشان بیاید تا داروهای خود را تهیه کنند. ضمنا باعث پایداری در طرح‌های دارویی می‌شود که این بیماران امروزه به آنها تکیه دارند، و راه را برای یک برنامه ملی Pharmacare در آینده نزدیک هموار می‌کند.»

ضمنا در پوشش این برنامه فرقی ندارد کانادایی‌ها در کدام نقطه ساکنند، در همه حال به داروها دسترسی خواهند داشت.

مورنو می‌گوید این برنامه «به کمک کانادایی‌های دچار به بیماری‌های خاص هم می‌آید تا بی‌دارو نمانند و ضمنا از طریق یک استراتژی ملی برای پوشش داروهای گران‌قیمت، باعث می‌شود این داروها خیلی بیشتر در دسترس قرار بگیرند.»

هزینه داروهای تجویزشده در کانادا طی سه دههٔ اخیر افزایش چشمگیری داشته و از ۲.۶ میلیارد دلار در ۱۹۸۵ به ۳۳.۷ میلیارد دلار در ۲۰۱۸ رسیده است.

این بودجه می‌خواهد آش شله‌قلمکاری که الآن در کانادا اجرا می‌شود—و شامل ۱۰۰ برنامهٔ عمومی و ۱۰۰,۰۰۰ طرح بیمهٔ خصوصی است—را بهینه کند تا هزینهٔ داروهای گرانی که در راه بازارند، بهتر مدیریت شود.

دولت فدرال می‌گوید که با استان‌ها، بخش‌ها و دیگر شرکا در کشور همکاری نزدیکی خواهد داشت و در بهار نیز گزارش نهایی شورای مشورتی را دریافت خواهد کرد.

آقای مورنو می‌گوید: «سیستم بیمه فدرال کشوری مایهٔ افتخار کانادایی‌ها و قدرت کشور است. میراثی ست که این بودجه را روی آن بنا خواهیم کرد، و به سمت برنامهٔ ملی Pharmacare برای همه پیش می‌رویم.»

منبع: Dailyhive