Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

خودروهای Volvo به فناوری هوشمند تشخیص مستی و حواس‌پرتی مجهز می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این نوآوری جدید در زمینه فناوری‌های داخل خودرو به این معنی ست که به زودی، خودروها می‌توانند وضعیت راننده‌شان را تشخیص دهند و اگر او تحت تاثیر مشروبات الکلی یا حواس‌پرت باشد و سرنشینان را در معرض خطر قرار دهد، خود خودرو اقدامات لازم را انجام بدهد.

شرکت خودروسازی وُلوُو (Volvo) اخیرا یک گام جدید در مسیر جاه‌طلبی‌اش برای پایان دادن به مرگ‌و‌میرهای مرتبط با رانندگی را رونمایی کرده است که تمرکز آن روی حوادث ناشی از مصرفِ الکل و پرتیِ حواس است.

این کمپانی بر این نظر است که خطرات ناشی از این گونه موارد بایستی با نصب دوربین‌هایی داخل خودرو و استفاده از سنسورهای دیگر برای نظارت بر راننده، و دخالت سیستم هدایت خودرو در صورت نیاز، به کلی حذف شوند.

دخالت خودرو می‌تواند شامل کاهش سرعت خودرو، ارسال هشدار به «سرویس دستیار تلفنی ولوو» و حتی توقف و پارک خودرو باشد.

volvo-car.png

آقای هنریک گرین، رییس گروه تحقیق و توسعه خودروسازی ولوو، می‌گوید:

«وقتی موضوع ایمنی در میان باشد، هدف ما این است که کلا تصادف‌ها را برچینیم نه اینکه فقط شدت تصادف‌های غیرقابل اجتناب را کم کنیم.»

«در این مورد خاص، دوربین‌ها رفتار راننده را دایم نگاه می‌کنند و در صورت بروز رفتاری که پتانسیل جراحت یا فوت را داشته باشد، وارد عمل می‌شوند.»

رها کردن فرمان برای مدت طولانی، بسته شدن چشم‌های راننده یا منحرف شدن نگاه او از جاده برای مدت زیاد، و حرکات مارپیچی، یا بالا رفتن زمان واکنش به اتفاقات در جاده، همگی جزو تعریف رفتارهای خطرساز قرار دارند.

رونمایی از این دوربین‌های داخلی در تمام مدل‌های ولوو در اوایل ۲۰۲۰ و با شروع تولید محصول بر اساس پلتفرم SPA2 آغاز خواهد شد. جزئیات این دوربین‌ها و محل نصبشان در آینده اعلام می‌شود.

این نوآوری جدید دقیقا همراستا با انتخاب اخیر کمپانی برای محدودسازی حداکثر سرعت خودروهایش به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت (از مدل‌های ۲۰۲۱ به بعد) است.

علاوه بر این، ولوو از Care Key نیز رونمایی کرده است. سیستمی که به راننده امکان می‌دهد محدودیت‌های خاصی را قبل از قرض دادن خودرو به دیگران، روی سرعت نهایی آن اعمال کند.

دوربین‌های مانیتورینگ، محدودسازی حداکثر سرعت و Care Key همگی برای پشتیبانی از یک رانندگی ایمن‌تر هستند. چیزی که ولوو قصد دارد آن را تبدیل به بخشی از تجربه استفاده از خودروهایش بکند.

منبع: Dailyhive