Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

از سال 2040 تنها خودورهای پاک اجازه فروش در بریتیش‌کلمبیا را خواهند داشت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در اقدامی که گفته می‌شود به کاهش آلاینده‌ها خواهد انجامید دولت بریتیش‌کلمبیا امروز رسما اعلام کرد که قانونی وضع کرده‌ که مطابق آن از سال 2040 تمام خودروهای فروخته شده در این استان باید کاملا پاک و بدون آلایندگی باشند.

میشل مانگال که وزیر منابع انرژی، معدن و  نفت بریتیش‌کلمبیا است در اینباره می‌گوید: اهالی بریتیش‌کلمبیا مشتاق استفاده از خودروهای بدون آلایندگی هستند، اما متاسفانه قیمت بالا و دسترس‌پذیری پایین دو مانع اصلی پیش روی آن‌ها بوده است. ما هم‌اکنون تخفیف‌هایی را بعنوان بخشی از برنامه CleanBC در نظر گرفته‌ایم تا از قیمت این خودروها بکاهیم. بعلاوه قانون کنونی نیز موجب بهبود دسترس‌پذیری شهروندان به خودروهای پاک و برداشته شدن موانع خواهد شد.

دولت بریتیش‌کلمبیا می‌گوید برای دستیابی به این هدف تا سال 2040 رویکرد مرحله به مرحله را در پیش خواهد گرفت. به این ترتیب  تا سال 2025 باید 10 درصد فروش خودورهای سبک و تا سال 2030 تا 30 درصد از میزان فروش این خودروها به انواع پاک تعلق داشته باشد. در نهایت این میزان تا سال 2040 به 100 درصد خواهد رسید. قرار است این الزامات از سال 2020 هرساله به خودروسازان اعلام شود.

جورج هیمن که وزیر محیط‌زیست بریتیش‌کلمبیا است این قانون را قدمی عملی و مثبت جهت مقابله با تغییرات آب‌وهوایی برشمرده است. او دراینباره می‌گوید: ما می‌‎دانیم که شهروندان استان خواهان دسترسی راحت‌‎تر به خودروهایی پاک و کاهش قیمت آن هستند. این قانون موجب خواهد شد که انتخاب و خرید خودروی پاک برای هرکدام از اهالی بریتیش‌کلمبیا ساده‌تر از هر زمان دیگری شود.

هم‌اکنون در استان کبک و ایالت کالیفرنیا قوانینی برای الزام استفاده از خودروهای پاک وضع شده است. این قانون نیز در استان بریتیش‌کلمبیا پس از مشاوره‌های انجام شده با شهروندان، تولیدکنندگان خودرو و سهامداران تنظیم شده است.

دولت استانی اعلام کرده در حال حاضر استان بریتیش‌کلمبیا دارای بیشترین تعداد خودروهای پاک به ازای ساکنین در میان استان‌های کانادا دارد. هم‌اکنون 17،000 خودروی پاک در جاده‌های بریتیش‌کلمبیا تردد می‌کنند که به طور میانگین 4 درصد از فروش خودروهای جدید در سال 2018 را تشکیل داده‌اند. همچنین بریتیش‌کلمبیا دارای یکی از بزرگترین شبکه‌های شارژ خودوهای برقی و هیدروژنی است.

وضع این قانون جدید به عنوان بخشی از برنامه دولت استانی بریتیش‌کلمبیا به نام CleanBC اجرایی شده است. این برنامه در ماه دسامبر سال گذشته معرفی شد.

منبع: dailyhive