Wednesday, May 8, 2024
10.2 C
Calgary

گلایهٔ پسر یک سرمایه‌دار چینی از مالیات خودروهای لوکس در ونکوور، بعد از خرید بوگاتی شیرون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پسر یکی از سرمایه‌دارها و غول‌های تجاری چین از اینستاگرام استفاده کرده تا خبر از خرید یک اَبَرخودروی ۵.۱ میلیون دلاری —یک بوگاتی شیرون— در ونکوور بدهد.

و هر چند خیلی‌ها از این شبکهٔ اجتماعی کمک می‌گیرند تا عکس و فیلم سواری با خودروی لوکس جدیدشان را به اشتراک بگذارند، اما آقای دینگ چِن (Ding Chen) دلیل دیگری هم برای این کار داشته است: گلایه کردن از مالیات‌های کانادا.

به گزارش SCMP آقای چِن یک استوری در اینستا گذاشته که صورتحساب خرید این بوگاتی را نشان می‌دهد، و البته خرید آن با کارت اعتباری پدرش آقای چِن مایلین (Chen Mailin) انجام شده است.

در گزارش SCMP می‌خوانیم:

«در این عکس که حوالی سه‌شنبه عصر منتشر شده بیشتر اعداد حذف شده‌اند و فقط مالیات‌ها قابل مشاهده‌اند. این صورتحساب، از طرف فروشگاه Weissach Group برای آقای چِن مایلین (پدر خریدار) صادر شده است.»

آدرس و شماره تلفن آقای مایلین به وضوح در این صورتحساب دیده می‌شود و معلوم است که او اقامت دایمی چین را هم دریافت کرده است.

آدرس مربوط به عمارتی با وسعت ۲,۳۲۰ متر مربع در جاده Drummond است که این سرمایه‌دار چینی در سال ۲۰۱۵ با قیمت ۵۱.۸ میلیون دلار خریده است.

Screen-Shot-2019-04-15-at-9.59.11-AM.png

روی این عکس جمله‌ای به چینی نوشته شده که انعکاس دهندهٔ نظر آقای دینگ چن درباره وضع مالیات‌ها در کانادا ست:

«این مالیات‌ها… قلبم را به درد می‌آورند.»

آقای چِن برای خرید این بوگاتی شیرون، ۲۱۰,۴۰۴ دلار بابت مالیات کالاها و خدمات (GST) و ۶۹۷,۹۳۹ دلار بابت مالیات استانیِ فروش خودروهای لوکس (PST) پرداخته کرده است.

دو سال قبل، دولت استانی بریتیش کلمبیا PST مربوط به خودروهای لوکس بالای ۱۵۰,۰۰۰ دلار را دو برابر کرد و از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش داد. PST برای خودروهای بین ۱۲۵,۰۰۰ تا ۱۴۹,۹۹۹ دلار هم از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافت.

منبع: Daily Hive