Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

برج کلگری به مناسبت هفتهٔ سلامت روان کانادا به رنگ زرد در می‌آید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ساختمان محبوب و مشهور کانادا، «برج کلگری» قرار است به مناسب هفتهٔ سلامت روان کانادا به رنگ زرد در آید.

درخواست برگزاری این نورپردازی را گروه Darkness into Light Calgary داده است؛ ترتیب‌دهندگان این رویداد سمبلیک و خیرخواهانه، حرکتی را برای شنبه ترتیب داده‌اند که شرکت‌کنندگان در آن از تاریکی شب تا روشنایی طلوع آفتاب به پیاده‌روی خواهند پرداخت و این کار به نام جلوگیری از خودکشی و برای آگاهی‌بخشی درباره سلامت روان انجام می‌شود.

در صفحهٔ فیسبوکی این گروه می‌خوانیم: «در ۱۱ مِی، صدها هزار نفر در سرتاسر دنیا گرد هم می‌آیند و از دل تاریکی شب تا روشنایی صبح پیاده‌روی می‌کنند تا در مبارزه با خودکشی و آسیب-به-خود در دنیا مشارکت کرده باشند.»

«این پیاده‌روی سمبلیک نمادی از مسیر مشاورهٔ درمانی [از تاریک‌ترین لحظات افسردگی تا بازگشت به زندگی] است و قرار است گفتگو درباره اهمیت سلامت روان و خوشبختی در زندگی انسان‌ها را دامن بزند.»

برج کلگری شنبه در حمایت از هفتهٔ سلامت روان به رنگ زرد در خواهد آمد.

جنبش Darkness Into Light از ۱۰ سال قبل در ایرلند، به شکل یک ابتکار جذب پول برای خیریه‌ای به نام Pieta House آغاز شد که کار آن حمایت از افرادی است که در وضعیت خودکشی به سر می‌برند—و همچنین به داغداران حوادث خودکشی مشاوره ارایه می‌کند.

این پیاده‌روی آنقدر معروف شده که پارسال ۲۰۰,۰۰۰ نفر در ۲۸ کشور دنیا در آن شرکت کردند.

گروه Darkness into Light در کلگری هم ۵ سال قبل تاسیس شد و برگزارکنندگانش همیشه نیمی از درآمد آن را به یک خیریه محلی اهدا می‌کنند. در سال ۲۰۱۸ با حضور ۲۷۷ شهروند کلگری حدود ۱۴,۰۰۰ دلار پول برای این منظور جمع شد.

پیاده‌روی گروه Darkness into Light در کلگری ساعت ۵ صبح روز ۱۱ مِی از Prince’s Island Park شروع خواهد شد.

صفحهٔ فیسبوک این گروه را ببینید و برای ثبت نام در این پیاده‌روی به وبسایت آنها بروید.

منبع: Daily Hive