Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

تماشای شفق قطبی روی برج جدید کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک صفحه نمایش خیره کننده در افق آسمان کلگری!

Telus Sky یکی از جدیدترین برج‌هایی است که در مرکز کلگری احداث شده‌اند و با نزدیک شدن به اتمام ساخت آن به کمک چراغ های LED شکوه برج را چند برابر کرده‌اند.

برای LED‌ های برج جدید که اثر هنرمند مشهور کانادایی Douglas Coupland ‌مي‌باشد نام شفق قطبی را انتخاب کرده‌اند. او دنباله‌ای از رنگ و نور را در امتداد نمای شمالی و جنوبی برج شکل داده است.

طبق گفته‌های Coupland که در وبسایت برج منتشر شده است: «برای من این شانسی بود تا یک چیز کاملا آنالوگ را بر روی یک سیستم کاملا دیجیتال پیاده سازی کنم. مانند خود ساختمان در این‌جا نیز یک تناقض ذاتی وجود دارد و این تکنولوژی می‌تواند بخشی از ساختمان و یا نوعی هنر تلقی شود.»

۶۰۰ لامپ سفارشی در کناره‌های پنجره‌های تماشایی برج نصب شده‌اند. شفق قطبی روی برج جدید کلگری به کمک یک اپلیکیشن قابل دانلود کار می‌کند.

اگر تلفن همراه هوشمند یا تبلتتان را به سمت نمای برج بگیرید، پیام‌های رنگی مشخصی مانند تاریخ و ساعت را دریافت خواهید کرد. در وبسایت نوشته شده این پیام با پیشرفت تکنولوژی می‌تواند جزییات بیشتری را برساند.

پس از اتمام، این سازه ۱۶٬۰۰۰ فوت مربعی به بزرگ‌ترین ساختمان هنری شهر تبدیل می‌شود.

در حالی که هنوز جرثقیل‌های غول پیکر در مجموعه مشغول کار هستند چندین رهگذر خوش شانس توانسته‌اند شفق قطبی روی برج جدید کلگری را تماشا کنند.

منبع: Dailyhive