Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

بازدید جاستین ترودو از ویرانهٔ کلیسای نوتردام در پاریس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که یک ماه از  آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام پاریس می‌گذرد آقای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به پاریس رفته تا ضمن بازدید از فرآیند بازسازی آن، پشتیبانی و حمایت کانادا را هم اعلام کند.

پیش‌تر نوشتیم که فقط در ۲۴ ساعت ۱ میلیارد دلار به صندوق بازسازی این کلیسا واریز شد و البته جای خوشحالی دارد که بیشتر مصنوعات دست‌ساز و قدیمی نوترام از خرابی جان سالم به در برده‌اند. ولی هرگز تصاویر و ویدیوهای سوختن و فروریختن سقف و برج تاریخی آن را از یاد نخواهیم برد.

در این بازدید وزیر فرهنگ فرانسه آقای فرانک ریستر، اطراف و اکناف را به جاستین ترودو نشان داد و در توییتر از حضور او و پشتیبانی کانادا از فرانسه قدردانی کرد.

او در توییتی چنین نوشته است:

یک دوستی دیرینه فرانسه و کانادا را به هم وصل کرده است. متشکرم از حضور جاستین ترودو برای تشکر و روحیه دادن به همه دست‌اندرکاران بازسازی بنا که برای ایمنی و حفظ نوتردام تلاش می‌کنند.

آقای ترودو هم کلیپ‌هایی از حضور خود در داخل نوتردام را بخش استوریز اینستاگرام قرار داده و برای دنبال‌کننده‌های خود نوشته است:

لحظاتی غمبار در داخل کلیسای نوتردام. همهٔ دنیا با ناباوری به سوختن تکه‌ای از تاریخ نگریست—و با این حال هنوز این بنا ایستاده است، مثل همیشه نمادین و برجسته، آماده برای بازسازی. ما به عنوان دوست، همپیمان و شریک، در لحظات سخت در کنار یکدیگر هستیم—از جمه در بازسازی نوتردام. ما با اهدای فولاد و چوب کانادایی در بازسازی این بنای تاریخی و حفظش برای نسل‌های بعدی مشارکت داریم.

https://www.instagram.com/p/BxfVp-5Aydm/?utm_source=ig_embed

منبع: Daily Hive