Monday, April 29, 2024
9.7 C
Calgary

معرفی صندوق Permanent Transit Fund دولت فدرال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا با معرفی صندوق جدید Permanent Transit Fund به شهرداری‌ها این امکان را می‌دهد، تا در صورت اجرای برخی الزامات، به یک منبع مالی مطمئن و چشمگیر دسترسی داشته باشند.

بر این اساس شهرداری‌ها باید برای دریافت منابع مالی به منظور بهبود زیرساخت حمل‌ونقل عمومی مجوز افزایش تراکم در اطراف آن‌ها را صادر کنند. این مجوز شامل بالا بردن تراکم منازل در شعاع 800 متری مراکز حمل‌ونقل عمومی شامل ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس، تراموا، قطارهای سبک و مترو می‌شود. علاوه بر این ساختمان‌هایی که در شعاع 800 متری موسسات آموزشی عالی هستند نیز تراکم بیشتر خواهند داشت.

در بخش دیگر این برنامه تمامی الزامات حداقلی پارک خودرو در شعاع 800 متری از مراکز حمل‌ونقل عمومی برچیده می‌شوند. همزمان دولت فدرال یک Housing Needs Assessment جدید را برای تمامی شهرداری‌های با جمعیت بیش از 30,000 نفر وضع می‌کند.

شان فریزر، وزیر مسکن فدرال، در اینباره گفت: “ما مطمئن می‌شویم که شهرداری‌ها به صندوق 3 میلیارد دلاری Permanent Transit Fund دسترسی پیدا می‌کنند تا بتوانند خود را با تغییرات انطباق دهند.”

به تازگی دولت بریتیش‌کلمبیا نیز قانون توسعه transit-oriented خود را اجرا کرده است. این اقدام به شهرداری‌های استان این امکان را می‌دهد تا تراکم ساختمان‌ها در شعاع 800 متری ایستگاه‌های حمل‌ونقل سریع و شعاع 400 متری شبکه اتوبوس را بالا ببرند. همچنین بریتیش‌کلمبیا شهرداری‌ها را ملزم می‌کند تا هر پنج سال یک Housing Needs Assessment انجام دهند؛ این درخواست با هدف بررسی بهتر عرضه و تقاضا و اقداتی که برای پرداختن به مشکل قیمت بالای مسکن صورت گرفته، انجام می‌شود.

دولت لیبرال ترودو Permanent Transit Fund را در سال 2021 معرفی کرد؛ طبق برنامه‌ریزی قرار بود این برنامه در سال مالی 2026/2027 اجرا شود. ترودو اولین بار این صندوق را به عنوان یک وعده در کمپین‌های انتخاباتی سال 2019 معرفی کرده بود.

مسئولان سه اداره اصلی حمل‌ونقل عمومی کانادا (Toronto Transit Commission (TTC)، Societe de transport de Montreal (STM) و TransLink مترو ونکوور) به طور هماهنگ از دولت فدرال خواسته بودند تا تاریخ اجرای Permanent Transit Fund را به سال مالی 2024/2025 تغییر دهد. آن‌ها این درخواست را با هدف تامین منابع مالی لازم برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های زیرساختی حیاتی، مانند بروزرسانی ناوگان اتوبوس‌ها و واگن‌های قطار در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و توسعه ایستگاه‌های اتوبوس، مطرح کردند.

برای مثال TransLink پیش از این پیشبینی کرده بود که در دوره‌ای ده ساله حدود 3.75 میلیارد دلار (سالانه 375 میلیون دلار) را به عنوان سهم خود از صندوق ملی Permanent Transit Fund دریافت خواهد کرد. سرویس‌های TTC، STM و TransLink در مجموع 60 درصد از شبکه حمل‌ونقل عمومی کانادا را در اختیار دارند.

افزایش تراکم ساختمان‌های مسکونی در شعاع 800 متری موسسات آموزش عالی نیز در پاسخ به نیاز دانشجویان خارجی برای مسکن انجام می‌شود. افزایش تعداد این دانشجویان موجب رشد اجاره‌بهای خانه در کانادا، مخصوصا در شهرهای بزرگ و اطراف دانشگاه‌های مهم کشور، شده است.

بودجه 6 میلیارد دلاری Canada Housing Infrastructure Fund سرمایه لازم برای ساخت شبکه جدید فاضلاب و بروزرسانی زیرساخت کنونی را فراهم می‌کند. این تغییر با هدف پاسخ به نیازها در نواحی که تراکم در آن‌ها اجرا می‌شود و رشد جمعیت خواهند داشت، کاملا ضروری است. دولت‌های استانی برای بهره‌مند شدن از این منبع مالی باید مجوز افزایش تراکم (ساخت حداقل چهار واحد در هر زمین single-family) و ثابت نگاه داشتن هزینه‌های توسعه و ساخت‌وساز پروژه‌های مسکونی جدید را به مدت سه سال، صادر کنند.

منبع: Daily Hive