Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

۱۰ غذای سالم برای عضله سازی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خوردن یک نوع غذای خاص برای عضله سازی کافی نیست و شما باید مواد پروتئینی مختلفی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

عضله سازی

ایده‌آل ترین هدف بیشتر کسانی که به باشگاه بدنسازی می‌روند چربی‌ سوزی و عضله سازی است. با ورزش و رژیم غذایی درست می‌توانید به این هدف برسید. بدن ما ارگانی سازش پذیر است که توسط هورمون‌ها تنظیم می‌شود.

بوقلمون

29g of protein per 100g.

سوزاندان چربی

هورمون اصلی هدایت انرژی به عضلات، انسولین تولید شده توسط سلول‌های پانکراس است. هنگامی که سلول‌های عضلانی پر می‌شوند، انسولین انرژی اضافی را به مراکز چربی هدایت می‌کند. سطح انسولین خون با رژیم غذایی، فعالیت و گاهی اوقات شرایط خاص پزشکی مانند دیابت تغییر می‌کند. بنابر این هنگام چربی سوزی و عضله سازی مقدار انسولین عاملی بسیار تاثیر گذار است.

هنگامی که شکر بدن بیش از حد زیاد شود، انسولین به خون منتقل می‌شود. مصرف کم کربوهیدرات باعث کاهش قند شده و انسولین تولید نمی‌شود، بنابراین انرژی بیش از حد در بافت چربی ذخیره نخواهد شد. میزان انسولین می تواند با ورزش تنظیم شود. بر اساس یک مقاله منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی، یک تمرین ساده  میزان انسولین را تا ۱۶ ساعت پس از تمرین تنظیم می‌کند.

ماهی تن

30g of protein per 100g.

تستوسترون برای فرایندهای رشد از جمله ایجاد عضله در بدن مهم است. هر نوع ورزش، سطح تستوسترون را افزایش می دهد، اما وزنه زدن موثرتر است. این تحقیقات در مورد فیزیولوژی ورزش در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی (USC) انجام شده است. دکتر Todd Schroeder، استاد دانشکده پزشکی آمریکا، وزنه‌های سنگین تر و دوره های استراحت کوتاه تر را به عنوان عوامل اصلی ساخت تستوسترون معرفی کرد. به غیر از ساختن عضله، تستوسترون، باعث افزایش کارایی بدن برای سوختن چربی می شود.

تمرین شدید از انرژی ذخیره شده در عضلات استفاده می کند و فیبرهای عضلات را تجزیه می‌کند.  دوز مناسب پروتئین، که ساختار اصلی چربی های سالم است و در مکانیزم های سلامتی بسیار تاثیر دارد، مورد نیاز بدن است. بنابراین مصرف یک گرم پروتئین برای هر پوند وزن انسان با در نظر گرفتن نکات سلامتی مانند روغن ماهی از ضروریات است.

 

توفو

29g of protein per 100g

نخود

19g of protein per 100g

بروکلی

2.8g of Protein per 100g

پنیر کوتاژ

11g of protein per 100g

کره بادام زمینی

تخم مرغ

One egg has 6 g of protein

لوبیا قرمز

24g of protein per 100g

کلم بروکسل

3.4g of protein per 100g

 

منبع: ‌Boxrox