Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

قوانین جدید سازمان هوانوردی کانادا درباره مصرف ماریجوانا توسط پرسنل پرواز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان هوانوردی کانادا (Transport Canada) یک محدودهٔ زمانی سختگیرانه برای پرواز خدمهٔ هواپیماها بعد از مصرف ماریجوانا وضع کرده است.

این قوانین که از ۳ ژوئن لازم الاجرا هستند، به خدمهٔ پرواز و عوامل برج کنترل تاکید می‌کنند که حداقل زمان ممکن برای بازگشت به کار پس از مصرف ماریجوانا، ۲۸ روز است.

نمایندهٔ این سازمان می‌گوید:

«این رویکرد در سازگاری کامل با قوانین سازمان هوانوردی کانادا تنظیم شده است و هیچ یک از اعضای گروه پرواز هواپیماها، یا اعضای برج پرواز، یا متخصصین سرویس هواپیماها حق ندارند تحت تاثیر ماریجوانا یا هر نوع دراگِ دیگری به وظایف خود بپردازند زیرا ممکن است وظایف خود را به شکلی انجام دهند که ایمنی پرواز به خطر بیفتد.»

طبق بخش ۶۰۲.۰۳ از قوانین هوانوردی کانادا هیچ کدام از خدمه پرواز نباید در ۱۲ ساعت منتهی به پرواز، مشروبات الکلی مصرف کرده باشند یا تحت درمان با داروهایی باشند که ممکن است توانایی‌هایشان را تحت تاثیر قرار دهند.

این سازمان یک بازنگری طولانی در سیاست‌های خود انجام داده و از مشاورین کمک گرفته تا ایمنی پرواز «در برابر خطرات ناشی از ماریجوانا» را بهتر از هر زمانی تامین کند.

این تغییر مشابه سیاست جدید ارتش کانادا در زمینه کاهش تاثیر ماریجوانا بر خلبان‌های جنگی است. البته قوانین ارتش ناظر بر افرادی است که در هواپیماهای نظامی خدمت می‌کنند، یا پلتفرم‌های هدایت و نظارت بر پروازهای مافوق جو یا هواپیماهای بی‌سرنشین جنگی را کنترل می‌کنند. آنها هم بعد از مصرف ماریجوانا تا ۲۸ روز حق کار نخواهند داشت.

نکته مهم دیگر این است که این سیاستگذاری جدید مانع از آن نیست که شرکت‌های هواپیمایی یا فرودگاه‌ها قوانین داخلی سختگیرانه‌تری را بر کارمندان خود وضع کنند.

منبع: Daily Hive