Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

دلایل افزایش ۵۰ درصدی درخواست طلاق همزمان با کلگری استمپید چیست؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید برای اهالی کلگری عجیب نباشد که هر ساله حوالی جولای آمار درخواست برای طلاق بالا می‌رود… درست در زمانی که به مراسم کلگری استمپید نزدیک می‌شویم.

به گفتهٔ کارن استیوارت، مدیرعامل Fairway Divorce Solutions، هر وقت استمپید نزدیک می‌شود، تلفن‌های این بنگاه طلاق آرام و قرار ندارند، و افزایش تقاضای طلاق نسبت به زمان‌های دیگر گاهی به ۵۰ درصد هم می‌رسد.

با این حال، استیوارت می‌گوید که این فقط بهترین شوی دنیا، نیست که در افزایش آمار طلاق نقش دارد، بلکه اقتصاد هم عامل مهمی است.

استیوارت در مصاحبه‌ای تلفنی می‌گوید:

«وقتی در کلگری اقتصاد شکوفا باشد بعد از اتمام استمپید تلفن‌ها به بنگاه‌های خدمات طلاق ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. دیوانه‌وار است، تفاوتی خیلی بزرگی است.»

«اما وقتی اقتصاد ضعیف باشد، که در دو سال اخیر هم چنین بوده است، در جریان استمپید آمار تلفن‌های طلاق ۲۰ درصد بالاتر در زمان‌های معمولی است.»

«این نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی چه اثر بزرگی دارد، نه فقط روی حساب‌های بانکی ما بلکه بر روی روابط ما هم.»

درخواست‌های طلاق برای استمپید

خانم استیوارت در اشاره به طلاق‌ها، از آمار «درخواست طلاق» و نه «طلاق نهایی» استفاده می‌کند زیرا طلاق‌های نهایی شده لزوما نشان‌دهندهٔ زمان پایان یک رابطه نیستند، بلکه فقط زمان امضای برگه‌ها را نشان می‌دهند، که گاهی چند سال پس از پایان عملیِ یک رابطه است.

«نمی‌شود بین این مراسم و آمار طلاق ارتباطی برقرار کرد، فقط می‌شود بین برگزاری آن و افزایش درخواست‌های طلاق رابطه‌ای را کشف کرد»

البته مراسم استمپید تنها موقعی نیست که روابط به خطر می‌افتند، خانم استیوارت می‌گوید که افزایش تماس‌ها در فصل تعطیلات کریسمس، عید Easter، و تعطیلات تابستانی هم دیده می‌شود.

او می‌گوید: «هر چند در تعطیلات رسمی انتظار می‌رود خانواده‌ها به هم نزدیکتر شوند، ولی همزمان فشارهای روی افراد هم بسیار افزایش می‌یابد، و اثر منفی آن خیلی خیلی زیاد است.»

بر همین اساس، کلگری استمپید هم می‌تواند به طلاق منجر شود، ولی به جای اثر منفی فشار در سوق دادن آدم‌ها به جدایی، آنها به خاطر تجربیات مثبتشان در این رویداد به فکر طلاق می‌افتند.

«استمپید هم خروجی‌ای مشابه [تعطیلات فصلی] دارد، اما عملکردش کاملا برعکس است. در استمپید آدم‌ها تصمیم به قطع کردن رابطهٔ فعلی‌شان می‌گیرند زیرا یک کابوی زیبا دیده‌اند، هوسی شده‌اند، و دیگر نمی‌خواهند در قید و بند رابطه فعلی‌شان بمانند.»

استیوارت این را هم گفته که هر چند درخواست طلاق در کریسمس و تابستان هم زیاد می‌شود، ولی این افزایش‌ها قابل مقایسه با زمان استمپید نیست.

چطور به دام جدایی در استمپید نیفتیم

خبر خوب هم داریم، برای آنهایی که نگرانند شاید رابطه‌شان با همسر یا نامزد یا شریک زندگی‌شان تا آخر جولای دوام نیاورد، خانم استیوارت این را هم گفته که استمپید تقریبا فقط برای روابطی خطرناک است که از قبل شکافی در آنها افتاده باشد.

«وقتی روابط آسیب‌پذیر باشند و افراد وارد محیطی متفاوت با محیط زندگی روزمره‌شان شوند، پس از پایان رویدادی مثل استمپید، تا آخر سال آن روابط رو به زوال می‌روند و بالاخره به طلاق می‌انجامند.»

روابط آسیب‌پذیر چه مشخصاتی دارند؟ «فقدان اعتماد» یا «نبودن ارتباط سازنده» (یا هر دو). اما برای اینکه در جریان این رویداد ۱۰ روزه، فرصت بازسازی رابطه‌تان را از دست ندهید، چاره‌ای هم هست؟

استیوارت می‌گوید: «بله، راهش این است که بیش از حد معمول با هم ارتباط بگیرید، حرف بزنید و مراوده داشته باشید.»

«یکی از چالش‌های زندگی مشترک این است که بعضی از ما هرگز یاد نگرفته‌ایم چطور ارتباط برقرار کنیم. پس وقتی که دچار استرس می‌شویم، بلافاصله رو به پرخاش می‌آوریم زیرا آموزشی برای کاهش استرس به کمک گفتگوهای سازنده، نداشته‌ایم.»

به گفتهٔ خانم استیوارت، داشتن گفتگو با شریک زندگی‌تان درباره اعتماد، ظرفیت فردی، و حدود رابطه، می‌تواند به رقم زدن تجربه‌ای خوب در جریان کلگری استمپید منجر شود. و از جدایی هم جلوگیری کند.

منبع: Daily Hive