Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

کاهش حداقل دستمزد دانش‌آموزان آلبرتایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با اعمال تغییرات جدید در قوانین، حداقل دستمزد گروهی از نیروی کار آلبرتا کاهش پیدا کرده است.

از روز 26 ژوئن قوانین جدید مربوط به حداقل دستمزد دانش‌آموزان زیر 18 سال اجرا شده و حداقل دستمزد ساعتی آن‌ها در سطح استان را با کاهش 2 دلاری به 13 دلار رسانده است.

اما همچنان با وجود وضع قوانین جدید حداقل دستمزد رسمی برای آلبرتایی‌ها ساعتی 15 دلار خواهد بود.

بر اساس قوانین جدید حداقل دستمزد ساعتی دانش‌آموزان آلبرتایی شاغل که کمتر از 18 سال سن دارند کاهش پیدا کرده است. البته در این مورد نیز استثناهایی وجود دارد.

این تغییرات دانش‌آموزان جوانی را که حین تحصیل در طول هفته 28 ساعت یا کمتر کار می‌کنند شامل می‌شود. این بدان معنی است که اگر سن شما کمتر از 18 سال باشد و حین تحصیل هفته‌ای 30 ساعت کار کنید (و از حداقل دستمزد برخوردار باشید)، بابت 28 ساعت ابتدایی کار خود در هفته ساعتی 13 دلار دریافت خواهید کرد، اما دو ساعت بعدی با همان نرخ 15 دلار محاسبه خواهند شد.

البته در طول تعطیلات تحصیلی مانند تعطیلات عید، تعطیلات تابستان، تعطیلات بهار و یا تعطیلات زمستانی این استثنا برای حداقل دستمزد اجرا نخواهد شد. اگر دانش‌آموزی که زیر 18 سال سن دارد و حداقل دستمزد را دریافت می‌کند در طول تعطیلات مشغول به کار شود بابت تمام ساعات کاری دستمزد 13 دلار را دریافت خواهد کرد.

به گفته مسئولان دولتی آلبرتا اگر شما نیز جزو دانش‌آموزان زیر 18 سالی باشید که تا پیش از این با حداقل دستمزد ساعتی 15 دلار کار می‌کرده، کارفرمای شما می‌تواند از این پس دستمزد پرداختی را به ساعتی 13 دلار کاهش دهد.

البته کارمندان باید این نکته را به کارفرما یادآور شوند که این کاهش حقوق پیش از شروع دوره پرداخت جدید که با نرخ‌های تازه محاسبه می‌شوند، انجام خواهد گرفت.

با تمامی این‌ها کارفرمایان می‌توانند به نیروی کار دانش‌آموز و زیر 18 سال خود هر دستمزدی که می‌خواهند (تا زمانی که بیشتر از ساعتی 13 دلار باشد) بپردازند.

بعلاوه با این‌که تغییرات جدید در قوانین حداقل دستمزد برای تمام دانش‌آموزان زیر 18 سال که در حال تحصیل تا مقطع دوازدهم، مدارس فنی‌وحرفه‌ای و یا تحصیلات عالی را شامل می‌شود، اما دولت بر این موضوع تاکید کرده که تنها دانش‌آموزان حاضر در موسسات آموزشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و جوانان خارج از مدرسه مشمول این قوانین جدید نخواهند بود.

به عنوان مثال یک جوان 17 ساله که به تازگی مقطع دوازدهم را به پایان رسانده و برنامه‌ای برای ادامه تحصیل در مقاطع عالی در سپتامبر را ندارد باید همان حداقل دستمزد ساعتی 15 دلار را دریافت کند.

با تمام این توضیحات بهترین راه برای اطمینان از پرداخت درست مزایای شغلی آن است که حقوق خود به عنوان کارمند را بشناسید. در صورتی که حس می‌کنید این حقوق از جانب کارفرما نادیده گرفته می‌شود، حتما باید با او در اینباره صحبت کنید.

منبع: dailyhive