Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

۸۰٪ از کانادایی‌ها در آزمون شهروندی کشورشان رد می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای تبدیل شدن به شهروند رسمی، متقاضیان اقامت دایم باید در آزمون شهروندی کانادا نمره‌ای مساوی یا بالاتر از ۷۵ کسب کنند.

با این حال یک نظرسنجی جدید از Forum Research نشان می‌دهد که تقریبا ۹۰ درصد از شهروندان امروز کانادا احتمالا در این آزمون رفوزه خواهند شد، و میانگین نمرهٔ شرکت‌کننده‌ها در این نظرسنجی ۵۰ (از ۱۰۰) بوده است.

دکتر لورن بازینوف، رییس Forum Research می‌گوید:

«بسیاری از کانادایی‌ها در آزمون شهروندی قبول نمی‌شوند. اطلاعات عمومی کانادایی‌ها درباره این آزمون فقط می‌تواند نیمی از نمره را برایشان به ارمغان بیاورد.»

طبق این بررسی، مردها، صاحبان مشاغل پردرآمد، دارندگان مدارک عالی، و شهروندان بریتیش کلمبیا، از جمله گروه‌هایی‌اند که بیشترین احتمال موفقیت در این آزمون را دارند.

شرکت‌کننده‌ها، در این نظرسنجی به ۱۰ سوال پاسخ داده‌اند که برخی از آنها عبارت بوده‌اند از: نام سرود پادشاهی چیست؟ Métis به چه افرادی گفته می‌شود؟ چه زمانی منشور حقوق و آزادی‌ها به کانادا آمد؟ رهبر کانادا کیست؟

کانادایی‌ها بیشتر در پاسخ به سوال‌ها درباره سرود پادشاهی کانادا، حقوق شهروندی و رهبر کانادا ناتوان بوده‌اند. وقتی از آنها درباره سرود پادشاهی سوال شد، تنها ۳۶ درصد آن را به درستی (God Save the Queen) پاسخ دادند و ۵۶ درصد آن را با سرود ملی (O Canada) اشتباه گرفتند.

در پاسخ به سوالی دیگر فقط ۲۶ درصد از مردم «رانندگی ایمن» را جزو وظایف شهروندی قلمداد کردند.

در آخر ۸۰ درصد از کانادایی‌ها نمی‌دانستند که تا همین امروز ملکه الیزابت دوم، رهبر کانادا است.

در برخی موارد اما، درصد پاسخ‌های درست امیدوارکننده بود. برای مثال بیشتر کانادایی‌ها با جغرافیای کشور آشنایی کامل دارند، ترجمهٔ لغت Inuit (قوم بومی شمال کانادا) را می‌دانند، و از اهمیت خط آهن کانادا پَسیفیک (CPR) آگاهی دارند.

در مورد جغرافی، ۶۳ درصد از پرسش‌شوندگان می‌دانستند که Midwest جزو تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی کانادا نیست. در مورد CPR حدود ۷۵ درصد از آنها به درستی مطلعند که این راه آهن از اقیانوس آتلانتیک تا اقیانوس آرام امتداد دارد.

در مورد بقیه سوال‌ها هم امتیازها نسبتا خوب بوده، از جمله سال آوردن منشور حقوق و آزادی‌ها به کانادا (۱۹۸۲) و تشخیص موسسین کانادا (بومیان، فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها).

این نظرسنجی بین ۲۵ تا ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ به وسیله تلفن از ۱۶۴۵ نفر انجام شده است و نتایج کلی آن، معتبر ارزیابی می‌شوند.

منبع: Global News