Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

سوگند شهروندی کانادا پس از فوت ملکه الیزابت دوم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هزاران مهاجر در سراسر کانادا هر ساله منتظر خواندن سوگند شهروندی کانادا با صدای بلند هستند.

سوگند شهروندی کانادا دارای جملاتی در مورد وفاداری به ملکه الیزابت دوم است. در نتیجه پس از فوت ملکه بسیاری از شهروندان کانادا در انتظار تغییرات این سوگندنامه هستند.

سوگند شهروندی کانادا در زمان حیات ملکه به شرح زیر بود:

«من سوگند یاد می‌کنیم (یا تصدیق می‌کنم) که به ملکه الیزابت دوم، ملکه کانادا، و وارثان و جانشینانش وفادار خواهم بود و در وفاداری باقی خواهم ماند و با وفاداری قوانین کانادا، از جمله قانون اساسی که به رسمیت شناخته می‌شود، را رعایت خواهم کرد. حقوق بومی و ملل اول، اینویت‌ و متیس‌ را تأیید خواهم کرد و به عنوان یک شهروند کانادایی به تمام وظایفم صادقانه عمل خواهم کرد.»

متن بالا در سال گذشته برای به رسمیت شناختن حقوق بومیان اصلاح و به‌روزرسانی شده است. این بخش سوگندنامه شهروندی بار دیگر اصلاح شده و پادشاه چارلز سوم جایگزین تمام اشارات به ملکه الیزابت دوم شده است.

به گفته استوارت ایشروود نماینده اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، روز گذشته عنوان پادشاه چارلز سوم جایگزین اعلیحضرت ملکه الیزابت دوم شده است.

بر اساس اطلاعات ذکر شده سوگندنامه شهروندی به شرح زیر است:

«من سوگند یاد می‌کنیم (یا تصدیق می‌کنم) که به اعلیحضرت پادشاه چارلز، سومین پادشاه کانادا، و وارثان و جانشینانش وفادار خواهم بود و در وفاداری باقی خواهم ماند و با وفاداری قوانین کانادا، از جمله قانون اساسی که به رسمیت شناخته می‌شود، را رعایت خواهم کرد. حقوق بومی و ملل اول، اینویت‌ و متیس‌ را تأیید خواهم کرد و به عنوان یک شهروند کانادایی به تمام وظایفم صادقانه عمل خواهم کرد.»

به گفته ایشروود سوگندنامه شهروندی جدید در تمامی مراسم شهروندی که در آینده برگزار می‌شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

منبع: Dailyhive