Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

دانشگاه UBC در لیست بهترین موسسات آموزش عالی جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دانشگاه بریتیش‌کلمبیا UBC بار دیگر نه تنها به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا، بلکه در لیست بهترین موسسات آموزش عالی جهان قرار گرفت.

این موسسه، طبق رتبه‌بندی توسط سازمان مستقل مشاوره ShanghaiRanking که «تخصص یافته در زمینه‌ی بررسی موسسات آموزش عالی در زمینه‌ی هوشمندی و مشاوره» است، در رتبه‌ی ۳۵ جهانی و دوم کانادا قرار گرفته.

این گروه رتبه‌بندی دانشگاه‌های سراسر دنیا را از سال ۲۰۰۹ شروع کرده‌اند و شاخصه‌های مختلفی را برای انتخاب دانشگاه‌های برتر مورد بررسی قرار می‌دهند.

سازمان روش رتبه‌بندی خود را اینگونه بیان می‌کند :«دانشگاه‌ها با شاخصه‌های مختلفی در زمینه‌های علمی پژوهشی رتبه‌بندی می‌شوند، از این شاخصه‌ها می‌توان به فارغ‌التحصیلان و استادانی که برنده جایزه نوبل و مدال در موضوعات مختلف شده‌اند، مقالات پربازدید، مقالات علمی منتشر شده، مقالات برتر در مستندات و سرانه عملکرد علمی دانشگاه اشاره کرد. در امتیازدهی به هر شاخص، بالاترین امتیاز ۱۰۰ بوده و دیگر موسسات درصدی از کل را از آن خود می‌کنند.»

در کل ۱۸،۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نام ۱۰۰۰ دانشگاه برتر منتشر شده است.

در صدر لیست دانشگاه دانشگاه هاروارد قرار دارد و چهار رتبه‌ی پس از آن متعلق به دانشگاه‌های استنفورد، کمبریج، ماساچوست (MIT)، دانشگاه کالیفرنیا و برکلی است.

دانشگاه‌های تورنتو، UBC، McGill، McMaster و دانشگاه آلبرتا، پنج دانشگاه برتر کانادا شناخته شدند.

منبع: DailyHive