Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

احتمال کاهش هزینه برق بریتیش کلمبیا در آوریل ۲۰۲۰

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

احتمال کاهش هزینه برق برای اهالی بریتیش کلمبیا در بهار سال آینده تقویت شده است. البته به شرط اینکه کمیسیون خدمات رفاهی استان با جدیدترین درخواست شرکت برق BC Hydro برای کاهش نرخ‌ها موافقت کند.

دلیل این شرکت برای این پیشنهاد، افزایش درآمدِ فراتر از پیش‌بینی فروش برق، کاهش هزینه خرید انرژی، و کاهش بدهی‌ها است. این درخواست پنجشنبه به کمیسیون ارسال شده و می‌تواند به کاهش ۱ درصدی نرخ‌ها در سال آینده بینجامد.

خانم میشل مونگال، وزیر انرژی، می‌گوید که در صورت پذیرش این درخواست توسط کمیسیون خدمات رفاهی شاهد اولین کاهش قیمت برق بی.سی در چند دههٔ اخیر خواهیم بود. به گفته او، Powerex که از زیرمجموعه‌های Hydro ست درآمدی بهتر از انتظارها به همراه آورده و بدهی تامین مالی Hydro هم رو به کاهش گذاشته است.

«در نتیجهٔ بررسی جامع وضعیت BC hydro به این نتیجه رسیده‌ایم که امکان کاهش هزینه برای اهالی بی.سی وجود دارد، و می‌توانیم منافع صرفه‌جویی‌های اخیر را به آنها منتقل کنیم.»

اگر این کاهش هزینه پذیرفته شود، مردم در کوتاه مدت شاهد افت مبلغ قبض برق خواهند بود ولی همزمان درخواستی برای افزایش ۳ درصدی هزینه‌ها برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ نیز وجود دارد.

رئیس و مدیر اجرایی BC hydro آقای کریس اورایلی می‌گوید: «با ارزیابی دوبارهٔ پیش‌بینی مالی‌مان، به این نتیجه رسیده‌ایم که کاهشی ۱ درصدی از ۱ آوریل ۲۰۲۰ امکانپذیر است، البته اگر به تایید کمیسیون خدمات رفاهی برسد.»

هزینه‌های انرژی در آوریل گذشته افزایش یافتند و اعلام شد که باید منتظر افزایش ۸ درصدی نرخ‌های BC hydro در طول ۵ سال آینده باشیم. بنابراین این کاهش، احتمالا کوتاه‌مدت است و در بلندمدت همچنان انتظار افزایش هزینه‌ها می‌رود.

تصمیم نهایی درباره کاهش پیشنهادی، اوایل سال ۲۰۲۰ گرفته می‌شود.

منبع: City News 1130