Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

آزمایش طولانی‌ترین پرواز تجاری بدون توقف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر شما جزو افرادی هستید که آرزوی پرواز بدون توقف از نیویورک و لندن به سیدنی را داشته‌اید و یا آرزوی پرواز مستقیم از امریکا و کانادا به ایران را دارید احتمالا به زودی شاهد تحقق رویای خود خواهید بود!

قرار است سه پرواز که از هواپیمای بویینگ 787-9s استفاده می‌کنند بین این شهرها و به مدت سه ماه بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر به صورت آزمایشی تردد کنند. دو عدد از این پروازهای از نیویورک به سیدنی و یکی دیگر از مبدا لندن به سیدنی و در قالب بخشی از پروژه Sunrise شرکت Qantas انجام خواهند گرفت.

این اولین بار خواهد بود که یک شرکت‌ هواپیمایی تجاری به طور مستقیم و بدون توقف از نیویورک به استرالیا پرواز خواهد کرد. همچنین این پرواز از مبدا لندن به سیدنی برای دومین بار در طول تاریخ توسط شرکتی تجاری انجام می‌شود.

آلن جویس که مدیرعامل گروه Qantas است در یک اظهارنظر رسانه‌ای گفت: اشتیاق بسیار زیادی برای اجرای پروژه Sunrise وجود دارد. با اینحال ما هنوز تصمیم نهایی را درباره این مسیرها نگرفته‌ایم.

هر پرواز حداکثر می‌تواند 40 نفر مسافر به همراه خدمه داشته باشد تا وزن هواپیما به حداقل رسیده و مصرف سوخت آن کاهش یابد. همین وزن کم باعث خواهد شد تا تولید آلاینده‌های کربن نیز در این پروازها به مقدار زیادی کاهش یابد.

کارمندان Qantas در این پروازها به ابزارهای هوشمندی مجهز خواهند بود. بعلاوه آموزش‌های خاصی در مراحل گوناگون خواهند دید تا بتوانند این پرواز تقریبا 19 ساعته را به خوبی اداره کنند.

الگوی خواب، میزان مصرف غذا و نوشیدنی‌ها، میزان روشنایی محیطی، الگوی فعالیت‌های فیزیکی و همینطور برنامه‌های سرگرمی حین پرواز در این سفرها توسط دانشمندان و متخصصان پزشکی مورد نظارت قرار دارند. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند تاثیر این پرواز بر سلامتی، تندرستی و ساعت بدن افراد را مورد بررسی قرار دهند.

به خلبان‌های این پروازها تجهیزات الکتروانسفالوگرام (EEG) متصل خواهد بود و الگوی امواج مغذی آن‌ها و نیز میزان هوشیاری این افراد ثبت خواهد شد. داده‌های جمع‌آوری شده از این خلبان‌ها در نهایت برای ایجاد یک الگوی فعالیت و استراحت بهینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جویس می‌گوید: یکی از اهداف ما آن است که تاثیر جت لگ را در مسافران به حداقل برسانیم و فضایی را برایشان ایجاد کنیم که بتوانند یک پرواز لذت‌بخش و مملو از آرامش داشته باشند. در مورد کادر پرواز نیز ما می‌خواهیم با استفاده از تحقیقات علمی بهترین روش را برای به حداکثر رساندن سطح هوشیاری آن‌ها در زمان انجام فعالیت بیابیم. علاوه بر این به دنبال راهکاری برای بهینه کردن رفع خستگی در ساعات استراحت کارمندان خود هستیم.

انتظار می‌رود که تصمیم نهایی این شرکت درباره آینده این پروازها تا پایان ماه دسامبر 2019 گرفته شود.

منبع: Daily Hive