Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

وعده 40 میلیون دلاری حزب NDP برای حفاظت از سواحل کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاگمیت سین رهبر حزب NDP قول داد تا برنامه‌ای 40 میلیون دلاری را برای محافظت از سواحل کانادا به اجرا بگذارد. او همچنین رهبر حزب لیبرال جاستین ترودو را متهم کرد که با اقدامات خود در چهار سال گذشته محیط‌زیست کانادا را به خطر انداخته است.

او که در جمع طرفداران حزب در Vancouver Island بریتیش‌کلمبیا سخنرانی می‌کرد گفت دولت او یک بودجه ساحلی برای محافظت از ماهی سالومون، جنگل‌های بارانی، مراقبت از سواحل و پاکسازی کشتی‌های غرق‌شده در سواحل اختصاص خواهد داد.

سین همچنین گفت حزب NDP به مبارزه با پروژه توسعه خط لوله Trans Mountain ادامه می‌دهد. او می‌گوید که اجرای این پروژه منجر به افزایش چشمگیر ترافیک تانکرها در خلیج بریتیش‌کلمبیا خواهد شد.

او چندین بار به تصمیم دولت ترودو برای خرید این خط لوله و پروژه ناتمام آن به مبلغ 4.5 میلیارد دلار اشاره کرد و گفت این مبلغ از جیب مالیات‌دهندگان و شهروندان کانادایی پرداخت شده است.

سین در حالی برنامه خود را در روز جمعه معرفی می‌کرد که شهروندان در شهرهای بسیاری در سرتاسر کانادا و نیز نقاط مختلف دنیا با شرکت در تظاهرات اقلیمی تلاش می‌کردند توجه دولتمردان را به بحران اقلیمی کنونی جلب کنند.

او در مقابل حاضرین که در بندر شهر Ladysmith حضور داشتند گفت: مردم تمام دنیا مخصوصا جوانان با حضور خود در خیابان‌ها از رهبران سیاسی می‌خواهند به حرف آن‌ها گوش کنند. نسل جوان سیاستمداران را خائن خطاب می‌کنند و می‌گویند: چطور می‌توانید به آینده ما خیانت کنید! آن‌ها عصبانی و ناامید هستند و کاملا حق دارند.

او سپس با تغییر محتوای سحنرانی‌اش به انتقاد از رقیب لیبرال خود پرداخت: آقای ترودو در کشور کانادا و در حالی که بحران بین‌المللی اقلیمی در همه‌جا احساس می‌شود یک خط لوله نفتی را به قیمت 4.5 میلیارد دلار خریداری می‌کند.

سپس از سین درباره ملاقات روز جمعه ترودو با نوجوان و فعال محیط‌زیستی سوئدی گرتا تانبرگ در مونتریال سوال شد. او درحالی که شانه خود را به بالا انداخت پاسخ داد: مطمئنا گرتا با آزادی تمام تصمیم گرفته با چه کسی ملاقات کند.

در ادامه سین به انتقاد از ترودو ادامه داد و گفت که دولت لیبرال کمک‌ و تخفیف مالی خود برای بخش سوخت فسیلی را، با وجود آلایندگی‌های بالایی که برای محیط‌زیست دارد، همچنان در برنامه مالیات کربن خود گنجانده است.

او افزود: کاملا روشن است که او خدمتگذار شهروندان رده‌بالا و ثروتمند جامعه کانادا است.

رهبر حزب NDP روز جمعه همراه با معترضان حاضر در ویکتوریا به راهپیمایی پرداخت و در اعتصاب اقلیمی شرکت کرد.

این چهارمین روز پیاپی بود که سین کمپین‌های انتخاباتی خود را در این استان برگزار می‌کرد. در سال 2015 حزب NDP توانست 14 کرسی در بریتیش‌کلمبیا بدست آورد.

هرچند بخش زیادی از سخنرانی‌های عمومی سین به سوابق سیاسی جاستین ترودو اختصاص می‌یابد، اما به گفته مسئولان حزب NDP رقیب اصلی آن‌ها، مخصوصا در Vancouver Island، حزب سبز است.

سین روز جمعه درحال در Nanaimo Ladysmith سخنرانی می‌کرد که حزب NDP همین امسال و در جزیان انتخابات فرعی کرسی خود در این منطقه را به پاول منلی از حزب سبز باخته بود.

منبع: Daily Hive