Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

حزب سبز برای شرکت‌های بزرگ اینترنتی مالیات جداگانه وضع می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رهبر حزب سبز الیزابت می روز چهارشنبه و حین حضور در یک کمپین انتخاباتی در کبک قول داد تا در صورت پیروزی با وضع یکسری مالیات برای شرکت‌های اینترنتی همچون فیسبوک و نتفلیکس وضعیت مالی دولت را بهبود بخشد. البته سخنرانی او ابعاد گسترده‌تری نیز پیدا کرد.

هدف می از سفر به مونتریال آن بود تا استراتژی حزب سبز در مورد شرکت‌های اینترنتی خارجی را اعلام کند. به عقیده او این استراتژی به حفظ فرهنگ استان کبک کمک شایانی خواهد کرد.

این برنامه با این هدف اجرا می‌شود که این شرکت‌ها علاوه بر مالیات بر درآمد، هزینه GST را نیز پرداخت کنند. او همچنین گفت که تلاش خواهد کرد تا نقاط‌ ضعف مربوط به مالیات تبلیغات این شرکت‌ها را نیز اصلاح کند. این اصلاحات جلوی وارد آمدن آسیب از جانب تبلیغات دیجیتال به رسانه‌های محلی را خواهد گرفت.

به گفته می سیاست این حزب درباره شرکت‌های تکنولوژی شامل نام‌های بزرگی همچون فیسبوک، آمازون و Airbnb خواهد شد. با اینحال او در روز چهارشنبه بر روی شرکت‌های فعال در زمینه هنر و فرهنگ همچون نتفلیکس تمرکز بیشتری داشت.

او معتقد است که ادامه وضعیت کنونی و بی‌توجهی به آن می‌تواند خطر بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

خانم می در اینباره گفت: نیاز است تا از فرهنگ استان کبک در برابر محتوای رسانه‌های اینترنتی که به صورت آنلاین به منازل ما دسترسی پیدا می‌کنند و به نشر فرهنگ متضاد با فرهنگ کانادایی می‌پردازند، محافظت کنیم.

در این گردهمایی چند کاندیدای دیگر حزب سبز از جمله پیر نانتل که پیش از این نماینده حزب NDP در مجلس بود و از اواخر تابستان به عضویت حزب سبز در آمد نیز خانم می را همراهی می‌کردند.

نانتل مدت‌ها است که برای محافظت و حمایت بیشتر از فرهنگ کبک تلاش می‌کند. او در سال 2017 یکی از منتقدان سرسخت قرارداد دولت لیبرال با شبکه نتفلیکس بود. طبق این قرارداد قرار شد تا این غول رسانه‌ای 500 میلیون دلار در کشور کانادا سرمایه‌گذاری کند، اما کوچک‌ترین هزینه‌ای برای تولید محصولات مختص کبک و حاوی فرهنگ این استان اختصاص نیافت.

به گفته خانم می در صورت به قدرت رسیدن دولت سبز این اختیار به استان کبک داده خواهد شد تا در صورت امضای قراردادهای مشابه که به فرهنگ این استان آسیب وارد می‌کنند، بتواند آن‌ها را وتو کند.

پیش از این رهبر حزب سبز پس از اضافه شدن نانتل به این حزب متهم شده بود که به طور کلی رفتاری دوستانه درباره جدا شدن استان کبک از کشور کانادا نشان داده و مخالفتی اساسی با آن نداشته است.

علاوه بر این خانم می بر این وعده خود نیز تاکید کرد که قرار است سالانه 300 میلیون دلار بودجه اضافی برای شبکه‌های CBC و Radio-Canada تخصیص داده شود. این کار برای آن انجام خواهد شد تا سرانه بودجه این رسانه‌ها را به سطح بودجه شبکه BBC در بریتانیا برساند.

او افزود که کشور کانادا باید با حمایت بیشتر از Radio-Canada امکان پخش برنامه‌های باکیفیت را ایجاد کند تا بتوانند به گوش شنوندگانی در خارج از استان کبک برسند. همچنین او تاکید کرد که این استان از این حق قانونی برخوردار است که بتواند از محتوای ساخت کشور کانادا بهره‌مند شود.

به گفته خانم می یکی از علل اصلی حمایت او از صنایع فرهنگی آن است که می‌خواهد اقتصادی سبز را بوجود آورد.

او در اینباره گفت: هم‌اکنون رفتار اقتصادی ما به گونه‌ای است که اکثرا هر اقدامی برای کمک به اقتصاد خود می‌کنیم در نهایت به نابودی ما سرعت می‌بخشد. ما به مشاغل سبز احتیاج داریم و مشاغل هنری و فرهنگی جزو این دسته از مشاغل محسوب می‌شوند که برای ساخت اقتصادی سبز حیاتی هستند. شعر بخشی از اقتصاد کشور کانادا است. نویسندگان بخشی از اقتصاد کشور کانادا هستند. نقاشان نیز در اقتصاد کشور ما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. ما باید حمایت بسیار بیشتری به نسبت حال حاضر از هنر و فرهنگ کشور خود کنیم.

خانم می بخش دیگری از سخنرانی روز چهارشنبه خود در مونتریال را به مسکن ارزان‌ اختصاص داد.

او که همراه با جانشین خود و کاندیدای Outremont دنیل گرین سخنرانی می‌کرد بر اهمیت مسکن ارزان در برنامه‌های حزب سبز تاکید ورزید.

او بر وعده حزب خود برای ساخت 25،000 واحد مسکونی ارزان و جدید و همچنین بازسازی سالانه 15،000 واحد مسکونی تا ده سال آینده تاکید کرد. علاوه بر این حزب سبز بر اجرای وعده خود به منطور تطبیق استراتژی مسکن ارزان با نیازهای فردی در استان‌های کانادا پافشاری دارد.

او در بخش‌هایی از سخنرانی خود طعنه‌هایی نیز به رهبر حزب NDP جاگمیت سینگ زد. آقای سینگ نیز برای شرکت در مناظره پنجشنبه شب بین رهبران احزاب حاضر در انتخابات به زبان فرانسوی، در شهر مونتریال حضور دارد.

او گفت که این اصلا عادلانه نبوده که آقای سینگ در یک جلسه انتخاباتی با کارمندان بخش عمومی، حزب سبز را دشمن کارگران خوانده است. خانم می برای نفی استدلال سینگ به برنامه حزب خود به منظور احیای شرکت Canada Post اشاره کرد. او همچنین بر این موضوع تاکید داشت که حزب سبز تعهد محکمی برای برقراری عدالت اجتماعی و اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی در کشور کانادا دارد.

منبع: Daily Hive