Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

یادآوری: ساعت تابستانی تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صرفه‌جویی در زمان نور روز، که با نام ساعت تابستانی هم شناخته می‌شود، این آخر هفته به پایان خواهد رسید؛ پس یادتان باشد که 2 بامداد یک‌شنبه، سوم نوامبر، حتما ساعت‌های خود را یک ساعت عقب بکشید. در بیشتر مواقع، انجام این کار برای کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند بیهوده خواهد بود، زیرا این دستگاه‌ها معمولا به‌صورت خودکار ساعت را تغییر می‌دهند!

ساعت تابستانی به دوران انقلاب صنعتی برمی‌گردد که جوامع صنعتی شروع به سازماندهی ساعات نور روز کردند. این صرفه‌جویی در اکثر نقاط آمریکای شمالی، اروپا و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی و استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناسان امروزی ادعا دارند که این هدف صرفه‌جویی دیگر بی‌معنا است، زیرا اکثر شبکه‌های برقی از دهه 1910 به بعد کارآمد‌تر شده‌اند. علاوه بر این، عادت کردن به این تغیر ساعت در اواسط یک پاییز سرد و دل‌چسب هم کار سختی به حساب می‌آید.

هنوز هم بحث‌های زیادی درباره‌ی اهمیت و ارزش تنظیم ساعت‌ها وجود دارد، اما یکی از مزایایی که خواهان این تغییر ساعت‌ها استدلال می‌کنند، این است که پایان ساعت تابستانی باعث می‌شود تا کودکان صبح‌ها که به مدرسه می‌روند، از روشنایی بیشتری بهره‌مند شوند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که ساعت تابستانی در بعضی کشورها به‌کلی حذف شود. همچنین استان بریتیش کلمبیا هم در نظر دارد تا این کار را قطعی کند.

سوم نوامبر، ساعت از 2 بامداد به 1 بامداد تغییر می‌کند و از لحاظ تئوری، این باعث می‌شود که بتوانید یک ساعت بیشتر بخوابید. البته خیلی‌ها تمایل دارند این یک ساعت اضافی را هم بیدار بمانند و خودشان را با کارهای مختلف سرگرم کنند.

شاید این تغییر ساعت منجر به استفاده‌ی بیشتری از نور روز شود، اما همچنین از آن‌طرف هوا هم زودتر تاریک می‌شود و به معنای زمان کمتری برای لذت بردن از سرگرمی‌های بیرون خانه و… خواهد بود. پس بااین‌حساب، تا چند روز دیگر شاهد نارضایتی و غر زدن‌های مردم درباره‌ی ساعت جدید و قدیم هستیم!

منبع: Daily Hive