Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

پیش‌بینی دمای بالاتر از نرمال برای ماه دسامبر ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که اوایل دسامبر از ساحل غربی تا شرقی همراه با برف بوده است، به نظر می‌رسد که اوضاع آب و هوایی در هفته‌های آینده تغییر خواهد کرد.

طبق پیش‌بینی The Weather Network در ادامه دسامبر دمای کشور «متغییر» خواهد بود.

در گزارش این سازمان آمده است:

«انتظار نداریم که یک الگوی هوایی غالب شود، به خصوص در نیمه اول این ماه. این تقریبا بر خلاف چیزی است که در بیشتر پاییز دیدیم. در پاییز دوره‌هایی طولانی با دمای بالاتر از نرمال را داشتیم، و البته برعکس آن هم وجود داشت.»

در این پیش‌بینی اشاره شده که هر چند بیشتر مناطق کانادا در نوامبر دمایی سردتر از نرمالِ آن ماه را داشتند، «اما بخش اعظم کانادا در ماه دسامبر دمایی نزدیک به نرمالِ دسامبر یا کمی بالاتر از دمای نرمال فصل را تجربه خواهند کرد. اما انتظار نداشته باشید که در هیچ منطقه‌ای این تفاوت بیش از یک یا دو درجه باشد.»

البته این سازمان هواشناسی یادآوری می‌کند که دمای «نرمال» دسامبر سردتر از دمال «نرمال» نوامبر است و نباید این الگوها را با هم اشتباه گرفت.

در ضمن این دسامبر نسبت به دسامبر پارسال طوفان‌های زمستانی بیشتری خواهیم داشت.

December.jpg

The Weather Network می‌گوید که ۱۰ روز اول دسامبر در سرتاسر کانادا متغییر خواهد بود، و تغییرات می‌تواند در بیشتر مکان‌ها دمایی در حد نرمال یا بالاتر ایجاد کند.

به نیمهٔ ماه که برسیم، چند سیگنال دریافت خواهیم کرد که هوای معتدل‌تر را راهی منطقه Great Lakes و مناطق دریایی می‌کنند. اما «در نزدیکی شمال، جبهه هوای سردتر از نرمال را خواهیم دید که در ترکیب با سیگنال‌های مخالف، بازه‌های گرم هوا را در چشم بر هم زدنی محو می‌کنند.» به بیان دیگر، به گرمای لحظه‌ای دل خوش نکنید.

در اواخر دسامبر، هوا اسیر غلبهٔ سرما می‌شود و «هوایی معتدل‌تر را در غرب، و هوایی خنک‌تر را در مناطق شرقی خواهیم داشت.»

با وجود الگوهای معتدل‌تری که برای هوای این ماه انتظار می‌رود، اما اصلا نباید این تصور ایجاد شود که هوای شدیدا سرد زمستانی را حس نخواهیم کرد. به قولی، انتظار یکی دو طوفان را داشته باشید، حتی اگر گاهی هوا به سمت گرمی رفت.

منبع: Daily Hive