Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

پیش‌بینی آب‌وهوای کانادا برای فصل بهار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که کانادا زمستانی سرد و متفاوت را تجربه کرد و رکوردهای دمایی بسیاری شکسته شدند، به احتمال زیاد بهار معتدل‌تر را تجربه خواهیم کرد.

به باور آنتونی فارنل، مدیر بخش هواشناسی Global News، دمای هوا در بهار فراز و نشیب‌های فراوانی خواهد داشت.

به گفته این کارشناس با گرم شدن هوا شاهد شکوفه زدن گل‌ها و شکوفه‌ها خواهیم بود، اما ورود موج سرما در ماه آپریل موجب سرمازدگی می‌شود.

دلیل این موضوع پدیده ال‌‌نینو است که بر جریان جت‌ استریم و الگوهای آب و هوایی تأثیر می‌گذارد و سبب ایجاد پدیده لانینا می‌شود. نتیجه این تغییرات تابستان خنک‌تر خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود از ماه مارچ دمای بخش‌های غربی کاهش پیدا کند و در بخش‌های شرقی کشور شاهد رشد چشمگیر دما باشیم. دمای بخش‌های جنوبی بریتیش کلمبیا نیز بالاتر از نرمال خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود میزان بارندگی در بخش‌های جنوبی بریتیش‌‌کلمبیا نرمال و در بخش‌های شمالی کمتر از نرمال باشد.

هوای نواحی مرکزی نیز معتدل خواهد بود. با این وجود پیش‌بینی می‌شود در برخی نقاط شمال غرب آلبرتا کولاک رخ دهد. میانگین بارش باران نیز در ماه‌های آپریل و می از حد نرمال کمتر خواهد بود.

پس از سرمای سخت زمستانی در انتاریو و کبک، در طول بهار دمای این نواحی به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

فارنل در خصوص گرمای پیش رو گفت: «با وجود افزایش دما احتمال یخبندان در اواخر فصل وجود دارد. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های ما در ماه آپریل است.»

با این وجود پس از یخبندان‌ احتمالی دمای هوا به حالت عادی باز می‌گردد و خیلی سریع وارد فصل تابستان خواهیم شد.

امسال پیشبینی می‌شود که تا اواخر ماه آپریل و می دمای سرد اقیانوس اطلس موجب بارش برف شود و در برخی نقاط این شرایط تا اواخر ماه مارچ نیز ادامه دارد.

مناطق شمال غربی، یوکان و نوناووت نیز تحت تأثیر پدیده‌های ال نینو و لانینا قرار دارند و دمای متعادل و نسبتا سرد را تجربه خواهند کرد.

پدیده لانینا در ادامه سبب بازگشت زودهنگام سرما و هوای زمستانی در فصل پاییز می‌شود.

منبع: Global News