Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

اخراج ۵۰۰ کارمند از کمپانی کانابیس Aurora

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمپانی Aurora Cannabis از یک موقعیت سخت به موقعیت سخت‌تری می‌رود.

جمعه بود که سهام این شرکت ۱۵ درصد سقوط کرد زیرا هم مدیرعامل آن کناره‌گیری کرد و هم اعلام شد که ۵۰۰ نفر از کارمندانش اخراج خواهند شد.

صنعت کانابیس ماه‌های سختی را پشت سر گذاشته، سهام شرکت‌ها سقوط کرده و ارزش‌گذاری کاذب آنها در بازار بورس که پیش از قانونی‌شدن کانابیس باعث رشدهای عجیب و غریب شده بود، مثل حبابی در حال ترکیدن است.

جمعه صبح، سهام کمپانی Aurora با قیمت ۲.۶ دلار در بورس تورنتو باز شد و بلافاصله به ۲.۲۳ دلار سقوط کرد. البته حالا در نرخ ۲.۲۶ دلار (پانزده درصد پایین‌تر از قیمت گشایش اول روز) در حال معامله است.

Screen-Shot-2020-02-07-at-4.51.34-PM-e1581112462391.png

همانطور که نوشتیم، مدیرعامل قدیمی این شرکت آقای تری بوث کناره‌گیری کرده. او که از دسامبر ۲۰۱۴ به این مقام آمده بود، پیش از آن هم رئیس هیئت مدیره کمپانی بود و نظرات محکمی درباره فرصت‌های آینده داشت اما در نهایت به جایی نرسید.

فعلا آقای مایکل سینگر، نایب رئیس هیئت مدیره به عنوان مدیرعامل موقت انتخاب شده تا جایگزین نهایی بعدا انتخاب شود.

مطمئنا اخراج بیش از ۵۰۰ کارمند، خبری به مراتب مهمتر از کناره‌گیری یک میلیونر است. در بیانیهٔ کمپانی آمده که «به عنوان بخشی از روند اصلاح فرآیندهای کمپانی، تصمیم به اخراج حدودا ۵۰۰ نفر گرفته شده که تقریبا ۲۵٪ از نیروی کار را شامل می‌شوند.»

این حرکت بخشی از یک تغییر ساختار بزرگتر است که هزینه‌های داخلی شرکت را کاهش می‌دهد تا Aurora را به سودآوری برساند.

به گفتهٔ سخنگوی شرکت، کاهش هزینه‌ها در بخش فناوری اطلاعات، فروش و بازاریابی، سفرها و سرگرمی، خدمات حرفه‌ای و دیگر هزینه‌های جانبی، تاثیری سریع روی وضعیت سود خواهد داشت.

Aurora یکی از بزرگترین کمپانی‌های کانابیس در کانادا ست که مانند بقیه شرکت‌های این حوزه با مشکلات زیادی درگیر است. اخیرا نیز این کمپانی یکی از اماکن خود در اونتاریو را فروخت و در دسامبر نیز آقای کَم بَتلی از پُست مدیر عملیات‌ها کناره گرفته بود.

منبع: Daily HIve