Saturday, April 27, 2024
5.2 C
Calgary

یک کانادایی متهم به سرقت از Walmart ایالات متحده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک کانادایی پس از سفر به ایالات متحده متهم به سرقت بیش از ۶۴٬۰۰۰ دلار آمریکا پول نقد از چند شعبه از فروشگاه زنجیره‌ای Walmart شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، محسن اکبری، ۳۷ ساله، در تاریخ ۱۶ آگوست در دادگاه Saint Louis، واقع در میزوری، به کلاهبرداری الکترونیکی و حمل کالاهای سرقت شده بین ایالت‌های آمریکا متهم شده است. این فرد که در تاریخ ۵ سپتامبر دستگیر شده به اتهامات خود اعتراف کرده است.

بر اساس اطلاعات کیفرخواست، محسن اکبری در تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۳ از کره جنوبی وارد ایالات متحده شده است. او پس از ورود به آمریکا در سراسر کشور سفر کرده و از طریق تردستی در شعبات مختلف Walmart پول نقد دزیده است.

در این گزارش آمده است: «پس از یک خرید کوچک، اکبری ادعا می‌کرده که او و خانواده‌اش ارز رایج کشور آمریکا، در بیشتر مواقع ۱۰۰ دلاری، جمع‌آوری می‌کنند. او سپس از صندوق‌دار می‌خواسته مابقی اسکناس‌ها را نیز بررسی کند و در این حین مقداری از اسکناس‌ها را در آستین و یا جیبش مخفی می‌کرده است.»

این فرد در کمتر از سه ماه، از ۲۳ مارچ تا ۸ جون، از ۳۰ شعبه Walmart واقع در ۹ ایالت، بیش از ۳۳٬۷۰۰ دلار آمریکا دزدیده است. این فعالیت مجرمانه تا اواسط ماه جولای ادامه داشت.

به گفته مقامات، اکبری ابتدا پول نقد را به حساب خود در ایالات متحده واریز می‌کرده و سپس آن را به حساب خود در کانادا منتقل می‌کرده است. جرم انتقال اموال دزدی بین ایالت‌های آمریکا ۱۰ سال زندانی و جریمه نقدی در پی دارد.

هم‌اکنون این فرد متهم به کلاهبرداری است که مجازات آن ۲۰ سال زندان یا ۲۵۰٬۰۰۰ دلار و یا هر دو جریمه خواهد بود.

 

 

منبع: Dailyhive