Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

تایید 6 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صبج شنبه مسئولان بهداشتی بریتیش‌کلمبیا تایید کردند که شش مورد جدید ابتلا به COVID-19 در این استان شناسایی شده‌اند. خوشبختانه دو تن از این افراد پیش از تایید نتایج مدت طولانی را در قرنطینه خانگی خودخواسته حضور داشته‌اند.

علاوه بر این نتایج آزمایشات یکی از کارمندان اداره سلامت در مرکز Lynn Vally که 21 امین مورد ابتلا به COVID-19 در استان می‌باشد، مثبت اعلام شده است. این کارمند اولین مورد انتقال انسان به انسان در میان ساکنین بریتیش‌کلمبیا محسوب می‌شود که بدون داشتن هیچگونه سابقه سفر به نواحی درگیر ویروس به بیماری مبتلا شده است.

به گفته دکتر بانی هنری مسئول بهداشت استان هنوز مشخص نیست که این کارمند پیش از شناسایی بیماری خود را به مراجعین یا سایر کارمندان این مرکز انتقال داده است یا خیر.

دکتر هنری در اینباره گفت: این یکی از سناریوهای ترسناکی است که بسیار نگران وقوع آن بوده‌ایم. در حال حاضر دو نفر از ساکنین استان بدون داشتن سابقه سفر به بیماری مبتلا شده‌اند و همین امر موجب شده تا وضعیت شیوع ویروس در منطقه North Vancouver را خطرناک اعلام کنیم.

از آنجایی که خطر مرگ بر اثر ابتلا به COVID-19 در افراد سالمند که دارای مشکلات جسمی و سلامت هستند بیشتر از سایرین می‌باشد در حال حاضر شرایط بسیار نگران‌کننده است. بر اساس مطالعات انجام شده توسط تیم تحلیلی شیوع بیماری در استان، میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به COVID-19 در افراد سالم حدود 1 درصد بوده اما این رقم برای کسانی که دارای مشکلات قلبی، تنفسی، فشار خون و سرطان هستند به 5 تا 10 درصد نیز افزایش می‌یابد.

دکتر هنری در حالی که از نگرانی‌های خود درباره احتمال بالای ابتلای کارکنان بهداشتی و نزدیکان آن‌ها به بیماری می‌گفت افزود که با تمام خانواده‌هایی که هم‌اکنون به طرق مختلف با این بیماری درگیر هستند ابراز همدردی می‌کند.

مرکز مراقبتی Lynn Valley در Lynn Valley Drive north of Highway 1 واقع شده و هم‌اکنون به دلیل احتمال شیوع عفونت امکان مراجعه به آن وجود ندارد.

چهار مورد دیگر ابتلا به بیماری پیش از این به نواحی شیوع ویروس سفر داشته‌اند. با این اوصاف تعداد موارد ابتلا به COVID-19 در بریتیش‌کلمبیا به 27 نفر رسیده است.

یک مرد حدودا 50 ساله در منطقه Fraser Health پس از بازگشت از ایران علائم ابتلا به بیماری را در خود مشاهده کرده و این احتمال نیز می‌رود که او این بیماری را به یکی دیگر از افرد خانواده خود منتقل کرده باشد.

دو مورد آخر ابتلا نیز زوجی حدودا 60 ساله هستند که از مسافران کشتی کروز Grand Princess بوده‌اند که سفرشان در 21 فوریه به پایان رسیده بود. این کشتی هم‌اکنون در نزدیکی سواحل کالیفرنیا به دلیل شیوع کروناویروس در میان خدمه و مسافرین در قرنطینه قرار دارد.

دکتر هنری از شهروندان تقاضا کرده تا در این روزها با جدی‌تر شدن خطرات شیوع ویروس از انجام هرگونه سفر با کشتی‌های کروز جدا خودداری کنند. او افزود: در حال حاضر سفر با کشتی‌های کروز احتمال انتقال COVID-19 بین مسافرین را بسیار افزایش می‌دهد. در صورت حضور در این کشتی‌ها هیچ تضمینی برای عدم ابتلای شما به این بیماری وجود ندارد. ما هم‌اکنون به افراد توصیه می‌کنیم از انجام چنین سفرهایی جدا خودداری کنند.

آدریان دیکس وزیر بهداشت و سلامت استان توصیه کرده که شهروندان به صورت منظم دست‌های خود را بشویند و در صورتی که علائم بیماری را در خود احساس می‌کنند به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند. روز شنبه دیکس و هنری از تمامی شهروندان، مخصوصا افراد سالمند درخواست کردند تا بجای انجام ملاقات‌های حضوری با دوستان و نزدیکان خود، از شبکه‌های اجتماعی و سایر روش‌های آنلاین برای جویا شدن از حال یکدیگر استفاده کنند.

به این ترتیب شمار مبتلایان COVID-19 در بریتیش‌کلمبیا به ۲۷ نفر رسید.

منبع: Daily Hive