Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

اعلام رسمی ابتلای همسر جاستین ترودو به کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیر کانادا دیشب در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اعلام شد که نتیجهٔ آزمایش خانم سوفی ترودو، همسر جاستین ترودو، مثبت است و او به COVID-19 مبتلا شده.

آزمایش پریشب انجام شده زیرا او علایم اولیه‌ای شبیه آنفولانزای ضعیف و تب اندک را بروز داده بود. اما با این حال گفته می‌شود که حال عمومی خانم ترودو مناسب است و احتیاط‌های لازم را در پیش گرفته.

سوفی ترودو اخیرا برای حضور در رویدادی به لندن رفته بود و مسئولان بهداشتی دارند با افرادی تماس می‌گیرند که از آن زمان با خانم ترودو در تماس بوده‌اند.

گفته می‌شود که نخست وزیر کانادا در شرایط مناسبی به سر می‌برد و هیچ علایمی از COVID-19 ندارد، اما به توصیه پزشکان تا ۱۴ روز آینده در قرنطینه باقی خواهد ماند.

در بیانیهٔ دفتر نخست‌وزیری می‌خوانیم: «به توصیه پزشکان، آقای ترودو فعلا آزمایش نخواهد داد زیرا هیچ علایمی از بیماری ندارد. تیم پزشکی می‌گوید که فعلا خطری افراد نزدیک شده به او در روزهای اخیر را تهدید نمی‌کند.»

جاستین ترودو از راه دور و با تلفن مشغول انجام وظایفش است و طبق اعلام دفترش، گفتگوهایی با رهبران ایتالیا، ایالات متحده، و بریتانیا داشته و اخیرا هم در جلسه کمیتهٔ مقابله با COVID-19 در دولت کانادا شرکت کرده است.

علاوه بر اینها، او با وزیر امور مالی، رهبران اتحادیه‌های کارگری و صاحبان کسب‌و‌کارها نیز درباره وضعیت اقتصادی کانادا گفتگو داشته است.

در بیانیه می‌خوانیم: «کانادا برای مقابله با COVID-19 سیستم بهداشت و درمان مجهزی دارد و ما توصیه می‌کنیم که تمام کانادایی‌ها موارد لازم را رعایت کنند.»

«ما درک می‌کنیم که مردم دلواپسند و به همین دلیل تلاش شبانه‌روزی ما متوجه اطمینان از حفظ سلامت و امنیت آنها ست. از آغاز شیوع کرونا، تمام تصمیم‌های ما بر اساس مشورت با متخصصین سلامت عمومی گرفته شده‌اند و با همین روش خطرات را برای مردم کاهش می‌دهیم.»

در بیانیهٔ قبلی که درباره وضع خانم ترودو منتشر شد، خواندیم که او به خاطر علایم مشابه کروناویروس «بلافاصله مشورت پزشکی» دریافت کرده است.

در سرتاسر کانادا، بخش‌های مختلف دولت‌های استانی از روش‌های جلوگیری بهینه‌ای برای مقابله با این بیماری همه‌گیر استفاده کرده‌اند و در روزهای اخیر هم تلاش‌ها شدت گرفته است.

تا ۱۴ مارس، ۱۹۸ مورد ابتلا به COVID-19 در کانادا تایید شده که نسبت به روز قبل افزایش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. آمار استان‌ها را به تفکیک می‌بینید:

  • بریتیش کلمبیا: ۶۴ نفر
  • آلبرتا: ۲۹ نفر
  • ساسکاچوان: ۲ نفر
  • منیتوبا: ۴ نفر
  • اونتاریو: ۷۹ نفر
  • کبک: ۱۷ نفر
  • نیو برانزویک: صفر

منبع: Daily Hive