Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

اقدامات جدید شهر ادمونتون برای مقابله با شیوع کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا پس از آن‌که مسئولان شهرداری ادمونتون برنامه فعالیت وسایل حمل‌ونقل عمومی را به دلیل شیوع کروناویروس محدود کردند انتقادهای شدیدی به آن‌ها وارد شد. به همین دلیل در پاسخ به انتقادها یکسری اصلاحات جدید در برنامه انجام شده که قرار است با روندی آهسته اجرا شوند.

آدام لافلین مدیر موقت شهر ادمونتون در کنفرانس خبری که عصر سه‌شنبه برگزار شد گزارشی از آخرین اقدامات و تصمیمات مسئولان شهر ارائه داد. او با اشاره به اصلاحات جدید در برنامه فعالیت خدمات حمل‌ونقل تاکید کرد که با افزایش فعالیت این سیستم‌ها در ساعات شلوغ روز از ازدحام شهروندان جلوگیری خواهد شد. علاوه بر این تعدادی اتوبوس نیز به منظور کنترل بار مسافران در مواقع لزوم به شبکه اضافه می‌شوند.

او در اینباره گفت: تصمیم گرفته شده برای کاهش فعالیت خدمات حمل‌ونقل کاملا درست بود، اما متاسفانه به خوبی به شهروندان منتقل نگردید و بازخورد مناسبی دریافت نکردیم. حال ما با بررسی انتقادهای صورت گرفته سعی کرده‌ایم تا به واقعیت‌های موجود پاسخ دهیم. در حال حاضر شرایطی بی‌سابقه و غیرعادی حاکم است که دقیقه به دقیقه و ساعت به ساعت در حال بررسی آن هستیم.

ادی روبار مدیر بخش خدمات حمل‌ونقل ادمونتون نیز تایید کرد که بلافاصله پس از اعلام اصلاحات جدید از سوی مسئولان شهرداری ارائه خدمات خود در مسیرهای 1، 2، 4، 5، 8، 9، 15، 17 و 112 را افزایش داده و تعداد سرویس‌های ارائه شده در مسیر 100 را در ساعات اولیه صبح ازن چهارشنبه افزایش می‌دهد. علاوه بر این خدمات حمل‌ونقل عمومی در مسیرهای 16، 80، 84، 92، 95، 112، 137، 182 و 331 که از صبح شنبه و پس از اجرای برنامه اصلاحی متوقف شده بود مجددا از سر گرفته خواهد شد.

بنا بر اعلام مسئولان شهرداری اتوبوس‌های پشتیبان نیز همواره آماده اضافه شدن به شبکه حمل‌ونقل هستند و روند اجرای اصلاحات در برنامه‌ شبمه حمل‌ونقل به طور مداوم انجام خواهد گرفت.

دان آیوسن شهردار ادمونتون نیز در کنفرانسی خبری تایید کرد که مرکز عملیات بحران شهر پس از اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی در استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

آقای آیوسن گفت: شروع فعالیت این مرکز الزاما به این معنا نیست که شرایط شهر بحرانی شده و یا برای ارائه خدمات شهری به کمک آن‌‍‌‍‌ها نیاز داریم، اما با توجه به روند سریع شیوع بیماری صلاح دانستیم تا از قابلیت‌های آن‌ها نیز استفاده کنیم.

راب اسکوور معاون سازمان آتش‌نشانی و رئیس مرکز عملیات اورژانس ادمونتون در اینباره گفت: مرکز عملیات اورژانس یک سازمان ویژه است و کارکنان آن برای مدیریت شرایط اضطراری آموزش دیده‌اند. هدف از آغاز فعالیت مرکز عملیات اورژانس اطمینان پیدا کردن از ارائه خدمات عمومی و شهری مناسب به شهروندان و تضمین امنیت آن‌ها است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در شرایط کنونی شهرداری قادر به ارائه خدمات حیاتی به اهالی ادمونتون خواهد بود.

به گفته آقای آیوسن جلسه شورای Emergency Advisory Committee روز چهارشنبه برگزار می‌شود و در آن درباره اقدامات دیگر شهرداری شهر برای مقابله با شیوع COVID-19 در ادمونتون تصمیم‌گیری خواهد شد.

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان اداره خدمات بهداشتی آلبرتا از تمامی شهروندانی که در رویدادها و گردهمایی‌های بزرگ شرکت می‌کنند خواسته تا به صورت مواوم وضعیت سلامت و بروز علائم COVID-19 در خودشان را رصد کنند. به توصیه مسئولان بهداشتی در صورتی که احساس بیماری می‌کنید باید در خانه بمانید. علاوه بر این با توجه به اجرای محدودیت‌های جدید حتما پیش از حضور در رویدادهای برنامه‌ریزی شده از برگزاری آن‌ها اطمینان حاصل کنید. آخرین اخبار مربوط به شیوع کروناویروس در آلبرتا را می‌توانید از این‌جا دنبال کنید.

منبع: Daily Hive