Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

هرآنچه باید درباره لایحه 10 اصلاحات بهداشت عمومی آلبرتا بدانید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

لایحه جدید اصلاح سیستم بهداشت عمومی آلبرتا در تاریخ 31 مارس ارائه و در تاریخ 2 آوریل تایید شد. بر اساس این لایحه وزیر فعلی آلبرتا می‌تواند بدون هیچگونه مشورتی دستورات جدید داده و اصلاحات جدیدی انجام دهد و اختیارات دیگری نیز بدست آورده است.

این لایحه قانونی مورد حمایت تایلر شندرو وزیر بهداشت بود.

براساس این لایحه دولت تا زمانی که وضعیت بهداشتی بحرانی باشد دارای قدرت تعیین شده خواهد بود.

یکی از بندهای اضافی لایحه امکان استفاده از یک نیروی پلیس است. در این بند آمده که مامور اجرایی که وظیفه بازرسی یک محل عمومی یا خصوصی را انجام می‌دهد می‌تواند براساس بخش‌های 59 و 60:

(a)  یک مامور پلیس که حضور او توسط مامور اجرایی برای کمک به انجام بازرسی ضروری تشخیص داده شده همراه داشته باشد،

یا (b) یک شخص حرفه‌ای یا متخصص که حضور او توسط مامور اجرایی برای انجام ماموریت بازرسی و جمع‌آوری نمونه یا سرنخ بر اساس بخش‌های 59(2)(d) یا 60(c) یا انجام آزمایشات، گرفتن عکس یا جمع‌آوری یافته‌ها بر اساس بخش 59(2)€ یا 60(d) ضروری تشخیص داده شود، می‌تواند او را همراهی کند.

به این ترتیب مامور اجرایی می‌تواند در زمان بازرسی از مکانی عمومی یا خصوصی که گمان می‌رود مطابق با مقررات اضطراری بهداشت عمومی عمل نمی‌کند یا باعث ایجاد مزاحمت شده، همراه خود یک مامور پلیس به محل ببرد. پیش از این چنین بندی در لایحه اصلی بهداشت عمومی وجود نداشت.

لایحه جدید همچنین به وزیر اجازه می‌دهد تا این اختیار را به ماموران صلح بدهد تا بدون مشورت در تمام نواحی استان که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در آن‌ها اعلام شده، به انجام وظیفه بپردازند.

در میان مواردی که این قانون اختیار اجرایی آن‌ها را از وزیر صلب کرده می‌توان به صدور فرمان یا اجرای اصلاحات برای اعمال یا افزایش هرگونه مالیات، وضع مالیات بر هرکدام از بخش‌های درآمد عمومی یا درآمد ناخالص و یا تعیین یک جرم جدید معطوف به گذشته، اشاره کرد.

این خبر خوبی است زیرا طبق آن مسئولان اجازه نخواهند داشت مالیات را به ناگهانی و غیرعادی افزایش داده و اشخاص را به دلایل گوناگون که در گذشته رخ داده‌اند محکوم کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لایحه 10 به این‌جا مراجعه کنید.

لایحه بهداشت عمومی که اصلاحات اخیر بر روی آن انجام شده را نیز می‌توانید در این‌جا مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive