Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

همه چیز درباره حادثه تیراندازی نوا اسکوشیا با ۱۷ قربانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پلیس سواره نظام کانادا (RCMP) می‌گوید در جنایتی هولناک، ۱۶ نفر از جمله یکی از افسرهای این نیرو در نوا اسکوشیا کشته شده‌اند.

مجرم که در مقطعی لباس پلیس بر تن داشت و سوار وسیله نقلیه‌ای شبیه خودروهای پلیس بود، بعد از قتل ۱۶ نفر در انتهای این تعقیب و گریز کشته شد تا شمار افراد جان‌باخته به ۱۷ نفر برسد.

سخنگوی RCMP می‌گوید اطلاع‌رسانی به خانواده قربانیان در جریان است و برای احترام به آنها فعلا اطلاعات دقیقی از هویت قربانی‌ها منتشر نخواهد شد.

حادثه از آنجا شروع شد که همسایگان، در اواخر شنبه چندین تماس تلفنی با ۹۱۱ گرفتند و از شنیدن صدای تیراندازی و آشوب در یکی از املاک منطقه Portapique از توابع نوا اسکوشیا خبر دادند.

وقتی پلیس به محل رسید، چندین قربانی در داخل خانه و محوطه پیرامون دید و در پی جستجو برای یافتن قاتل در منطقه، چندین آتش‌سوزی در فواصل چند کیلومتری گزارش شد.

تحقیقات پلیس در طول شب ادامه یافت و آنها بالاخره یک‌شنبه صبح مظنون را در یک توقفگاه خودروها یافتند. ردگیری این قاتل از آنجایی سخت بود که در مقطعی لباس افسرهای RCMP و خودرویی شبیه ماشین‌های پلیس داشت.

Enfield portapique truro halifax map

سخنگوی RCMP می‌گوید: «مهم است که بفهمیم این فرد چطور این تجهیزات را در داشته و هنوز نمی‌دانیم که آیا رفتار او تصادفی بوده یا با برنامه قبلی انجام شده است. تا این لحظه به نظر می‌رسد که لااقل برخی از قربانیان ارتباط واضحی با او نداشته‌اند.»

قاتل مردی ۵۱ ساله به نام گابریل وُرتمَن است که در طول شب، با راه‌انداختن آتش‌سوزی در شش نقطه مختلفِ Portapique، سعی داشت پلیس را سردرگم کند. همزمان با این تعقیب و گریز، پلیس در توییتر به مردم هشدار داده بود که قاتل فردی بسیار خطرناک است و با لباس پلیس و یک تراکِ شورولت رفت‌وآمد می‌کند.

200419151729-gabriel-wortman-medium-plus-169.jpg

بالاخره اواخر صبح یک‌شنبه بود که پلیس در فاصله ۹۰ کیلومتری تیراندازیِ اصلی، توانست مظنون را در یک توقفگاه بین‌راهی محاصره کند و از پای در بیاورد.

متاسفانه یکی از نیروی RCMP به نام هایدی استیونسن، که دو فرزند داشت و سابقه خدمتش به ۲۳ سال می‌رسید، در این حادثه تلخ جانش را از دست داد که عکس او را در زیر می‌بینید.

const-heidi-stevenson.jpg

سخنگوی پلیس سواره کانادا می‌گوید: «به نظر می‌رسد این فرد در ابتدای انگیزه‌ای داشته ولی در ادامه کاملا تصادفی عمل کرده. ما برای یافتن علل این فاجعه، باید تحقیقات زیادی درباره پیش‌زمینه‌ها و رویدادها انجام دهیم.» قاتل یک دندان‌ساز بوده که نیروهای پلیس مشغول بازرسی از خانهٔ او هستند.

خط سیر اتفاقات مهم این تیر اندازی از شنبه شب تا ظهر یکشنبه به شکل زیر بوده است:

timeline-of-nova-scotia-deaths.jpg

منبع: CBC