Monday, April 29, 2024
8.2 C
Calgary

ماجرای فراری گمشده اودای حسین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فراری F-40 متعلق به اودای حسین پسر دیکتاتور سابق عراق درحالی در شمال این کشور پیدا شد که صاحب کانال یوتیوب Ratarossa برای پیدا کردنش جایزه تعیین کرد. او امیدوار بود بتواند پس از پیدا کردن این خودروی خاص که تصاویری از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود آن را به بریتانیا منتقل کرده و بازسازی کند. اودای به داشتن زندگی لوکس و علاقه شدیدش به خودروهای خاص و عجیب شهرت داشت. او در حمله سال 2003 ارتش آمریکا به عراق کشته شد.

هرچند این ماموریت در ابتدا غیرممکن به نظر می‌رسید اما کریس اسمیت یکی دیگر از فعالین یوتیوب و صاحب شرکت بازسازی اتومبیل Gas Monkey Garage توانست با بررسی موقعیت جغرافیایی عکس‌های موجود این خودرو را در شهر اربیل کردستان عراق پیدا کند.

کریس در سال 2016 و طی سفری که به عراق داشت این فراری را پیدا کرده بود. به گفته او اتومبیل کاملا خاک‌گرفته بود و تعدادی از قطعات مهم و ارزشمند آن وجود نداشت که همین موضوع روشن کردن آن را غیرممکن کرده بود.

Ratarossa با پیگیری‌هایی که انجام داد سرانجام مالک فعلی فراری را پیدا کرد اما رقم پیشنهادی او 1،150،000 دلار بود! به این ترتیب با احتساب هزینه‌های انتقال و بازسازی خرید خودرو دیگر هیچ توجیحی نداشت.

سوپر اتومبیل مذکور تنها 2،300 مایل طی کرده و هم‌اکنون در محلی مطمئن‌تر نگهداری می‌شود.

رغذ حسین خواهر اودای که در اردن زندگی می‌کند به این اخبار واکنش نشان داده است. او هرگونه سواستفاده و فروش اموال خانواده‌اش در عراق را غیرقانونی خوانده و اذعان داشته در صورت چنین کاری از راه‌های قضایی پیگیری خواهد داد.

منبع: Middle East Monitor