Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

ماجرای هک بزرگ توییتر برای کلاهبرداری بیتکوینی: اوباما، بایدن، و اپل در میان قربانیان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز حساب‌های کاربران و کمپانی‌های سرشناسی در توییتر هک شد و یکی از فراگیرترین و عجیب‌ترین هک‌ها در تاریخ توییتر را دیدیم، به طوری که تمام این حساب‌ها برای انتشار یک کلاهبرداری بیتکوینی مورد استفاده قرار گرفتند.

از آنچه در گوشه و کار اینترنت خوانده‌ایم، به نظر می‌رسد هکرها یا با همکاری یا با فریب افرادی در داخل کمپانی توییتر، به صفحهٔ مدیریت و سطح Admin دسترسی یافته‌اند و حساب‌های باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس، کانیه وِست، مایکل بلومبرگ، و کمپانی‌های اپل و اوبر و … را هک کرده‌اند.

توییتر بعد از ۹۰ دقیقه تاخیر بالاخره برای واکنش به این حادثه فعال شد و با ممنوع کردن ارسال توییتر از حساب‌های وریفای شده، این کلاهبرداری را متوقف کرد.

سپس در اواخر عصر آقای جک دورسی، مدیرعامل توییتر، چنین نوشت:

«روز سختی برای ما در توییتر بود. از این اتفاق بسیار شرمنده‌ایم. در حال بررسی اتفاقات هستیم و هر چه را بتوانیم با شما در میان می‌گذاریم تا همه درک بهتری از حادثه پیدا کنیم.»

ماجرا زمانی شروع شد که توییتی از حساب ایلان ماسک منتشر شد و این طور به نظر می‌رسید که او از مردم خواسته تا مقداری بیتکوین به کیف پولش بفرستند، و در عوض دو برابر آن را در کیف پول خود دریافت کنند:

1594847907997 musk

و سپس این گلوله برفی تبدیل به یک بهمن بزرگ شد. توییت‌های مشابهی از حساب کاربری افراد معروف، کمپانی‌هایی مثل اپل، تسلا، اسپیس‌اکس، اوبر، و صرافی‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله کوین‌بیس و بایننس، منتشر شد:

1594848885006 image

1594847880121 asdasdas

1594847895898 uber

متاسفانه عده‌ای از مردم فریب این کلاهبرداری را خوردند و به نظر می‌رسد بیتکوین‌هایی معادل چند صدهزار دلار امریکا به کیف پول‌های موجود در توییت‌های جعلی، ارسال شده است.

در روزهای آینده اطلاعات بیشتری از این هک بزرگ منتشر خواهد شد که در پیکوبینو آنها را برای شما پوشش خواهیم داد.

منبع: The Verge