Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

اعلام جزئیات کمک مالی دولت فدرال به سالمندان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزیر سالمندان در اطلاعیه جزئیات کمک مالی دولت به سالمندان را اعلام کرد. این کمک به واجدین دریافت Old Age Security (OAS)، Guaranteed Income Supplement (GIS) یا مستمری‌بگیران تعلق می‌گیرد.

سالمندان ساکن کانادا این بسته حمایت مالی را همین هفته از طرق گوناگون و بصورت واریز وجه به حساب بانکی یا چک دریافت خواهند کرد. نیازی به ثبت‌نام برای دریافت این کمک وجود ندارد. آن دسته از سالمندان که در خارج از کانادا زندگی می‌کنند نیز کمک را تا پایان ماه دریافت می‌کنند.

در اطلاعیه منتشر شده Employment and Social Development Canada آمده: بسیاری از سالمندان به دلیل وضع محدودیت‌های حفظ فاصله فیزیکی هزینه‌های بیشتری را برای تهیه غذا و خدمات متحمل می‌شوند. برخی نیز خدمات پزشکی یا مرسوله‌های سفارش داده شده خود را با پرداخت هزینه‌های بیشتر دریافت می‌کنند.

این کمک بین 300 تا 500 دلار بوده و در قالب بودجه 2.5 میلیارد دلاری کمک به سالمندان کانادا در دوران شیوع COVID-19 پرداخت می‌شود.

شولتی در اینباره گفت: ما با گذر زمان اقدامات بیشتر و متنوع‌تری برای حمایت از سالمندان در این دوران سخت انجام می‌دهیم تا به آن‌ها یادآوری کنیم تنها نیستند.

حدود 6.7 میلیون سالمند در کانادا مشمول دریافت OAS هستند و 2.2 میلیون نفر نیز واجد دریافت GIS می‌باشند که همگی کمک مالی جدید را دریافت خواهند کرد.

از دیگر اقداماتی که دولت برای حمایت از سالمندان انجام داده می‌توان به توسعه برنامه New Horizons for Seniors با بودجه‌ 20 میلیون دلاری اشاره کرد. این برنامه با هدف حمایت از فعالیت سازمان‌ها برای اجرای پروژه‌های عمومی به منظور کاهش فشارهای ناشی از قرنطینه، افزایش کیفیت زندگی سالمندان و بهبود شبکه حمایت اجتماعی از سالمندان، طراحی شده است.

منبع: Daily Hive