Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

جنگ با آتش در بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از عصر یکشنبه ۳۹ آتش‌سوزی فعال در مناطق مختلف بریتیش کلمبیا جریان دارد که البته هیچ‌یک تهدیدی جدی برای امنیت عمومی نیست.

سازمان آتش‌نشانی بریتیش کلمبیا گفته طوفان اخیر که جریان هوای گرم و خشک را در سراسر بریتیش کلمبیا پراکنده کرده، ریسک آتش سوزی را در برخی از مناطق این استان افزایش داده است.

مقامات سازمان آتش‌نشانی در طول این آخر هفته درخواست عمومی برای گزارش هر نوع دود و شعله‌ی آتش داده بودند که به ثبت ده‌ها مورد آتش‌سوزی محلی جدید در بریتیش کلمبیا منجر شد.

طبق گفته سازمان آتش‌نشانی بریتیش کلمبیا، احتمالا ۲۲ مورد از این آتش‌سوزی‌ها ناشی از رعد و برق و توفان هستند. از عصر یکشنبه تا به‌حال، در مجموع ۳۹ آتش سوزی فعال در استان و عمدتا در مناطق جنوبی رخ داده است.

همان‌طور که گفته شد، هیچ‌کدام از آتش‌سوزی‌ها تهدید بالقوه ای برای امنیت عمومی ایجاد نکرده است. دو مورد از بزرگ‌ترین آن‌ها، یکی آتش‌سوزی Solco Creek در ۲۷ کیلومتری شمال شرقی الیور است که منطقه‌ای به مساحت تقریبی ۱۳.۸ هکتار را درگیر کرده است. این مورد آتش‌سوزی در دسته‌بندی آتش‌سوزی‌های خارج از کنترل طبقه‌بندی می‌شود.

مورد دیگر این آتش‌سوزی‌ها در نزدیکی Green Mountain در جزیره ونکوور است که چیزی حدود ۱۶ هکتار تخمین زده می‌شود و این نوع نیز در دسته‌بندی آتش‌سوزی‌های خارج از کنترل طبقه‌بندی می‌شود.

بعد از ظهر یکشنبه نیز گزارشی داده شده است مبنی بر یک آتش‌سوزی جدید دیگر در نزدیکی Rose Valley Reservoir در حدود ۱۰ کیلومتری شمال شرقی کلیونا.

افسر اطلاعات سازمان آتش‌نشانی کاملوپس، Gagan Lidhran گفت: این آتش‌سوزی به‌صورت گسترده‌ای از بزرگراه ۹۷ قابل مشاهده بود. وی افزود که تماس‌های بی‌شمار مردم باعث شد آتش‌نشانان واکنش سریعی داشته باشند اما هنوز هم آتش از کنترل خارج است. خانم Lidhran اضافه کرد: “ما واقعا از عموم مردم به‌خاطر پشتکار و دقت آن‌ها قدردان و سپاس‌گزاریم.”

هوای گرم و خشک

توفان اخیر و جریان هوای گرم و خشک در سراسر بریتیش کلمبیا باعث آتش‌سوزی‌های گسترده و خطرناکی در برخی مناطق شده است.

خانم Lidhran گفت میزان این خطر در برخی مناطق آتش گرفته‌ی کاملوپس به درجه‌ی متوسط و حتی زیاد می‌رسد. وی افزود: مردم باید نگاهی به قوانین ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های آتش در استان داشته باشند و برای اردو زدن آماده باشند. خانم Lidhran گفت: “هرگاه هوای گرم و خشک در معرض درختان و مواد سوختی‌ای مختلف قرار می‌گیرد که به تازگی خشک شده‌اند، همیشه خطر آتش‌سوزی وجود دارد.” وی افزود: “ما همیشه به عموم مردم اخطار می‌دهیم كه اگر در Crown land هستید، همواره اطمینان حاصل کنید که یک بیل‌، هشت لیتر آب و یک کپسول آتش‌نشانی در اطراف محل کمپ خود داشته باشید.”

 

منبع: CBC