Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

رای والدین کانادایی به ماسک پوشیدن بچه‌ها در مدرسه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با نزدیک شدن به فصل بازگشت به مدرسه، یک مطالعه جدید نشان داده است که ۶۵ درصد از والدین کانادایی می‌خواهند که دانش‌آموزان‌شان در پایان این ماه، وقتی مدرسه‌ها باز می‌شوند در طول کلاس‌های مدرسه ماسک صورت بپوشند. در حالی که با بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر، دانش آموزان بریتیش کلمبیا الزامی برای پوشیدن ماسک ندارند.

این نظرسنجی الکترونیکی توسط سایت Leger بزرگ‌ترین شرکت کانادایی تحقیق و تفسیر بازاریابی در این کشور انجام شده است و رای بیش از ۱۵۰۰ کانادایی و ۱۰۰۰ آمریکایی در مورد انواع موضوعات مرتبط با COVID-19 در دوران بازگشت به مدرسه مورد بررسی قرار گرفته است.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۵۹ درصد از والدین کانادایی فرزندان خود “اگر مدرسه‌ها باز شوند” به مدرسه خواهند فرستاد، در حالی که ۱۸ درصد والدین تصمیم گرفتند فرزندان خود را در خانه نگه دارند.

ایالت آلبرتا به تنها شاهد ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در ماه سپتامبر خواهد بود. در ایالت کبک کانادا ۷۷ درصد والدین به احتمال زیاد وقتی دوباره مدرسه‌ها باز شوند فرزندان خود را به مدرسه خواهند فرستاد در حالی‌که این میزان در استان بریتیش کلمبیا به ۴۰ درصد می‌رسد که کمترین درصد در کل استان‌های کانادا است. ناگفته نماند دولت کانادا تدابیر خوبی برای آغاز سال تحصیلی پیش‌رو اندیشیده است.

علاوه بر دانش آموزانی که از ماسک استفاده می‌کنند، در راستای رعایت اقدامات ایمنی در کل کلاس‌های درس، ۸۲ درصد والدین خواهان بررسی اجباری دمای بدن دانش‌آموزان هستند، ۸۱ درصد از معلمان و کارمندان خواهان پوشیدن ماسک هستند و ۷ درصد از رای‌دهندگان نیز می‌خواهند دانش‌آموزان حتا به پرسش‌نامه‌ی غربال‌گری پاسخ دهند.

در مقابل، ۸۲ درصد والدین آمریکایی می‌خواهند که فرزندانشان هنگام شروع مجدد مدارس در پایان ماه آگوست، ماسک صورت خود را بپوشند.

سایت نظرسنجی لگر از والدین پرسید که اگر فرزندشان یا حتی یکی از اعضای هیئت علمی مدرسه ویروس را گرفتند چه می‌کنند؟ و ۴۵ درصد از آن‌ها به گزینه‌ی “پیروی از توصیه‌های ارائه شده از طرف مدرسه” پاسخ دادند. ۳۰ درصد از کانادایی‌ها گفتند که در این صورت فرزندان خود را به مدت ۱۴ روز در خانه نگه خواهد داشت و ۲۰ درصد نیز گفتند که فرزندان خود را به مدت نامحدودی در خانه نگه خواهد داشت. تنها ۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند كه فرزندان آن‌ها به طور معمول به كلاس برخواهند گشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظرسنجی، روش‌شناسی و سوالات متفرقه می‌توانید به وب سایت Leger مراجعه کنید.

جمع آوری این داده‌ها و اطلاعات بین روزهای ۲۴ تا ۲۶ ژوئیه‌ و به‌صورت آنلاین انجام گرفته است.

 

منبع: Dailyhive