Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

تابستان داغ امسال همچنان ادامه‌دار خواهد بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس اعلام Environment Canada و  Climate Change Canada (ECCC)تابستان گرم‌تر از نرمال امسال همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

بگفته این آژانس هواشناسی در روزهای باقی مانده از فصل تابستان نیز دمای هوا کاهش پیدا نخواهد کرد. این آژانس در یک توییت اظهار داشت که تغییرات آب‌وهوایی بر تعداد، مدت‌زمان و شدت رویدادهای جوی شدید تاثیر گذاشته است.

آژانس ECCC نیز افزود که این شرایط می‌تواند به بروز آتشسوزی‌های بیشتر، کاهش کیفیت هوا، موج‌های گرما و خشکسالی در بخش‌هایی از کشور بیانجامد.

این آژانس با انتشار یک جدول به جزئیات پیشبینی دماهای بالا، پایین و نزدیک به نرمال در کانادا از ماه جولای تا سپتامبر پرداخته است.

درک لی، هواشناس Environmant and Climate Change Canada، در یک مصاحبه با دیلی‌هایو گفت: “این پیشبینی نشان می‌دهد که که باید انتظار دماهای بالاتر از نرمال از مانیتوبا تا سواحل شرقی را داشته باشیم. این افزایش دما هنگامی که حدود 1 درجه باشد رنگ نارنجی یا قرمز را در نقشه می‌بینیم.”

طی تابستان امسال صدها مورد آتشسوزی در کشور داشتیم که دود ناشی از آن‌ها شهروندان داخل و خارج از مرزها را در شهرهای گوناگون تحت تاثیر قرار داد.

آتشسوزی‌های گسترده در آلبرتا، بریتیش‌کلمبیا و سرزمین‌های شمال موجب مرگ تعدادی از آتشنشان‌ها هم شد.

خوشبختانه پیشبینی‌های هواشناسی از کاهش دما و بارش در زمستان خبر می‌دهند، موضوعی که شاید قدری از گرمای هوای در این روزها و دشواری‌های آن بکاهد.

منبع: Daily Hive