Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

شش نوشیدنی خنک برای روزهای داغ تابستان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در هوای گرم که در طول روز نمی‌توان بدون کولر یا پنکه سر کرد، تنها یک لیوان نوشیدنی خنک می‌چسبد.

Strawberry sniffer

توت‌ها را با آب پرتغال، لیمو و یخ‌ هم زده و سپس شکر اضافه کنید. اگر می‌خواهید strawberry daiquiri داشته باشید کافیست کمی white rum هم بیافزایید.

دستورالعمل: Hugh Fearnley-Whittingstall

Mandarin-basil shrub cooler

برای تهیه shrub زست نارنگی را پس از جدا کردن قسمت‌های سفید با برگ‌های ریحان و شکر مخلوط کرده و برای ساعتی رها کنید. این کار ترشحات پوست را خارج می‌کند. آب نارنگی‌ها با ترکیب پیشین افزوده و تا زمانی که شکر حل شود هم بزنید. مخلوط را به ظرفی شفاف منتقل کرده و خوب تکان دهید. Shrub را حداقل دو روز در مکان خنک و تاریک قرار دهید تا مزه‌ها ترکیب و مخلوط شوند. پس از آماده شدن shrub می‌توان آن را تا هر زمان که نیاز باشد در یخچال نگهداری کرد.

برای تهیه cooler شکر و ریحان را در پارچ مخلوط کرده و shrub را به آن‌ها اضافه کنید. سپس soda water را به آرامی افزوده و در انتها چند برش نارنگی به درونش بیاندازید. لیوان‎ها را با برگ‌های کوچک ریحان تزیین کنید.

دستورالعمل: Cori Pim-Keirle

Pomegranate and clementine sunrise

انارها در یک کاسه دان کنید (برای ما ایرانی‌ها کار آسانیست!). سپس آن‌ها را در food processor ریخته و با سرعت زیاد (اما در زمانی کوتاه) مخلوط کنید. ترکیب نهایی را از الک عبور دهید تا آب آن کاملا خارج شود. شما به 250 میلی‌لیتر آب انار نیاز دارید. اگر طعمی شیرین‌تر می‌خواهید مقداری شربت انار هم اضافه کنید.

در لیوان‌ها یخ ریخته و آب انار در آن‌ها بریزید. orange water و آب clementine را با یکدیگر مخلوط کرده و به هر لیوان اضافه کنید. در انتها soda water نیز ریخته و هر لیوان را با دانه‌های انار تزیین نمایید. می‌توان بجای soda water قدری tequila به لیوان‌ها افزود.

دستورالعمل: Henry Dimbleby

Mango and green tea lassi

برای تهیه شربت 250 میلی‌لیتر چای سبز را کاملا دم کرده و 250 گرم شکر سفید caster را در آن کاملا حل کنید. سپس اجازه دهید کاملا خنک شود.

حال شربت را با دیگر مواد مخلوط کنید و نوشیدنی نهایی را در ظرفی شیشه‌ای بریزید. در نهایت آن را با برش‌های انبه تزیین کرده و میل نمایید.

دستورالعمل: Giles Looker

Grapefruit and fresh mint lemonade

آب مرکبات را در پارچ مخلوط کرده و در صورت تمایل برگ‌های نعناع به آن اضافه کنید. سپس قدری عسل را در آن هم زده و کاملا حل کنید. به آرامی آب افزوده و مدام شربت را مزه کنید تا آبکی نشود. اگر قصد دارید آن را در پیکنیک بنوشید یخ، برش‌های گرپ‌فروت و لیمو درونش بریزید. لیوان‌ها را با یخ خرد شده و برش میوه تزیین کنید.

دستورالعمل: Josephine Malena Kofod

Pineapple and makrut lime crush

آناناس، برگ‌های makrut lime و شکر را در پارچ 1.5 لیتری بریزید. سپس مواد را با انتهای وردنه‌ای گرد له کرده و یک تا دو ساعت کنار بگذارید تا کاملا ترکیب شوند. در ادامه ginger ale افزوده و نوشیدنی را در لیوان‌های بلند پر شده با یخ و برش لیمو ترش بریزید.

دستورالعمل: Kate Hawkings

منبع: The Guardian