Tuesday, April 16, 2024
-0.3 C
Calgary

فرماندار کالیفرنیا برای فرونشاندن آتش‌سوزی‌های عظیم از کانادا درخواست کمک کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فرماندار کالیفرنیا، Gavin Newsom، از جامعه‌ی بین‌المللی و به طور ویژه از استرالیا و کانادا، برای مبارزه با آتش‌سوزی‌های شدید در ایالت خود کمک خواست. Newsom عنوان کرد که با توجه به بیش از 560 آتش‌سوزی شدید در ایالت او، کارکنان آتش‌نشانی فداکاری‌های ارزشمندی به خرج داده و کادر درمانیِ سراسر کالیفرنیا نیز متحمل تنش‌های فراوانی شدند.

Newsom علاوه بر قدردانی از زحمات کسانی که در فرونشاندن آتش‌سوزی‌ها کمک کردند،از جامعه‌ی بین‌المللی نیز درخواست کمک کرد. او در روز جمعه در جریان یک کنفرانس خبری عنوان کرد:” ما همچنین در آنسوی مرزها از کانادا برای زیرساخت‌ها و منابع‌ِ لازم درخواست کمک و حمایت کردیم.”

یکی از کارکنان مرکز یکپارچگی آتش‌نشانی جنگل‌های کانادا (CIFFC) به Daily Hive گفت درخواستی از سوی ایالت کالیفرنیا به دست ما رسیده است، امّا توافقی وجود ندارد که ما بتوانیم به درخواست این ایالت به تنهایی کمک متقابل ارائه دهیم، مگر این که این درخواست از جانب همکاران بخش فدرال ایالات متحده ارائه شود. وی همچنین افزود به عنوان یک اقدام اولیه ما برآوردی از منابع موجود و منابع مورد نیاز به عمل آوردیم.

Newsom همچنین افزود که وی از خدمات آتش‌نشانی استرالیا نیزکه ” یکی از بهترین تیم‌های آتش‌نشانی را در فرونشاندن آتش‌سوزی‌های جنگلی” در اختیار دارد، درخواست کمک کرد. فرماندار همچنین افزود که وی برای آتش‌سوزی‌هایی که در سال 2017 اتفاق افتاده بودند نیز از این کشور کمک گرفته بود.

براساس آخرین به روز رسانی تا 14 آگوست، 771,000 هکتار از اراضی جنگلی این ایالت با تخریب 931 منزل مسکونی و نیز 5 قربانی در آتش سوختند.

چیزی که مزید بر علت شده افزایش دمای بخش جنوبی کالیفرنیا تا 130 درجه فارنهایت در یک‌شنبه‌ همین هفته است که این دما بالاترین دمای جهانی ثبت شده در 100 سال اخیر را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس گزارش هواشناسی ملی آمریکا  (NWS) در صورت تایید این موضوع، این دما بالاترین دمای ثبت شده در تاریخ آمریکا از سال 1913 تا کنون بوده و علاوه بر این بالاترین دمایی است که در دنیا به شکلی قابل اعتماد ثبت شده.

منبع: Daily Hive