Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

هشت روز متوالی در آلبرتا با بیش از 100 مورد جدید کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز پنج‌شنبه 3 سپتامبر، آلبرتا 130 مورد جدید کروناویروس گزارش داد، و به این ترتیب هشت روز متوالی است که در سطح استان تعداد موارد فعال در یک روز بیش از 100 مورد گزارش شده است. با احتساب موارد جدید، آمار کل آلبرتا به 1,415 مورد رسید.

اما خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ مرگی ثبت نشده است و به این ترتیب تعداد کل مرگ و میر تا کنون همان 242 مورد است.

دکتر دینا هینشاو به خبرنگاران گفت: همه ما مشتاقانه منتظر بازگشت به شرایط عادی گذشته هستیم اما برای مبارزه با  کوووید19 هنوز راه درازی در پیش داریم. پس نباید رعایت پروتکل های بهداشتی را دست کم بگیریم.

دکتر هینشاو همچنین از دو تغییر جدید در دستورات سازمان بهداشت استان ها خبر داد. اول این که کازینوها میتوانند بازی‌های رومیزی را از سربگیرند و دوم این که  چهارچوب‌های مراقبتی و لزوم قرنطینه افراد در مراکز نگهداری از افراد ناتوان تغییر خواهد کرد.

پیش از این  هر کسی که حتی  یک شب هم از آنجا خارج میشد باید به محض بازگشت به آنجا قرنطینه میشد. حالا لزوم قرنطینه به جای مدت زمان بیرون بودن آنها، به میزان خطرناک بودن خروج آنها(این که کجاها حضور داشتند) بستگی دارد.

هینشاو گفت شکایاتی دریافت کردیم مبنی براینکه افرادی فقط برای یک بعدازظهر بیرون می‌روند ولی در مراسم عروسی شرکت میکنند و قرنطینه هم نمی‌شوند، در حالی که برخی افراد فقط آخر هفته برای دیدن خانواده‌شان می‌روند و به هنگام بازگشت قرنطینه میشوند.

او گفت: ما انعطاف پذیری قوانین را در صورت پایین بودن ریسک ابتلا بیشتر میکنیم ولی شرایط و اصول مراقبت‌های عمومی را کاهش نمی‌دهیم. قوانین جدید از 17 سپتامبر اجرا میشود.

هینشاو همچنین اذعان کرد شاید والدین و دانش‌آموزان برای بازگشت به مدرسه در هفته آینده نگران باشند و گفت حتی خودش هم برای فرستادن بچه‌هایش به مدرسه نگران است.

او گفت: در میان چندین نسل، ما اولین والدینی هستیم که میخواهیم فرزندان‌مان را در یک پاندمی جهانی راهی مدرسه کنیم.

او هشدار داد که والدین باید برنامه‌ریزی محتاطانه‌ای داشته که در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده یا مشاهده علائم کروناویروس، اصول قرنطینه را رعایت کنند تا بچه‌ها آلوده نشوند. البته این چالش در خانواده‌های تک والدینی کمی دشوار است.

او از مردم خواست هنگام مشاهده علائم اصراری برای حضور در محل کار یا مدرسه نداشته باشند و گفت: ماندن در خانه بهترین انتخاب است و نشان میدهد که سلامتی خانواده و اطرافیان برای ما مهم است.

منبع: Daily Hive