Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

آمار اشتغال در ماه گذشته در آلبرتا افزایش چندانی نداشت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا  در ماه آگوست تغییر اندکی در آمار اشتغال خود داشته، اگرچه شمار افراد متقاضی کار در این استان %1 کاهش نشان داده است. بر اساس آخرین بررسی‌های آمار نیروی کار در کانادا، آلبرتا و نیوبرانزویک، تنها استان‌هایی بودند که از این نظر افزایشی نداشتند و بیشترین افزایش مشاغل نیز در کبک و انتاریو گزارش شد.

بر اساس اظهارات Stats Can، با وجود عدم افزایش اشتغال، آمار استخدام کاهشی هم نشان نداد، ولی نرخ بیکاری با یک درصد کاهش به %11.8 رسید که علت آن به دلیل کاهش افرادی بود که در جستجوی کار بودند.

در حالی که استخدام در بخش منابع طبیعی در کل کشور کاهش نشان داد، بخش عمده‌ی این کاهش به Wild Rose Country مربوط می‌شد و 7,000 مورد از کلِ 9,000 مورد این صنعت در ماه گذشته، نیز متعلق به آلبرتا بود.

Stats Can در ادامه افزود:” هزینه‌های کلی نفت و گاز از جمله هزینه‌های مربوط به استخراج و ارزیابی نیز در سه ماه‌ی دوم نسبت به سه ماه‌ی اول %54 کاهش نشان داد. با این حال اشتغال در این صنعت هنوز هم نسبت به دوران پیش از پاندمی در ماه فوریه، به میزان %95.9 است. ”

در سطح ملی اشتغال در ماه آگوست %1.4 افزایش داشته ولی در ماه جولای این افزایش %2.4 بوده است. نرخ بیکاری نیز در ماه گذشته %0.7 کاهش نشان داد و به %10.2 رسیده است.

تعداد کانادایی‌هایی نیز که مشغول کار بوده امّا تنها نصف ساعات کاری معمول خود کار می‌کردند، 259 هزار مورد کاهش نشان داده که معادل % 14.6 کاهش در ماه آگوست است.

البته تعداد افرادی که در خارج از منزل مشغول به کار بودند نیز جهشی معادل 400 هزار نفر نشان داد.

Stats Can در ادامه افزود:” “تمامی افزایش اشتغال در ماه آگوست مربوط به کار تمام وقت بود که 206 هزار نفر (1.4٪ +) افزایش یافت، در حالی که تعداد کارگران نیمه وقت تغییر کمی نشان داد.”

بر اساس این گزارش در این هفته از آگوست (از 9ام تا 15ام)تعداد کارگران کانادایی متأثر از رکود اقتصادی ناشی از COVID-19  روی رقم 1.8 میلیون نفر ثابت ماند.

منبع: Daily Hive