Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

اختصاص 221 میلیون دلار کمک مالی به کارآفرینان سیاه‌پوست کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو 221 میلیون دلار سرمایه به اوّلین برنامه‌ی کارآفرینی سیاه‌پوستان کانادا اختصاص داد. ترودو در بیانیه ای، خاطرنشان کرد که موفقیت صاحبان مشاغل و کارآفرینان سیاه “برای بهبود اقتصادی کانادا و شکوفایی آینده” ضروری است و پاندمی COVID-19 “موانع سیستمی موجود را که کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ​​ سیاه پوست در کانادا پیش روی خود دارند تشدید کرده است.” 

وی افزود:” این پاندمی سبب روشن‌تر شدن نابرابری‌ها و تبعیض‌هایی شده که بر جمعیت سیاهان کانادا تحمیل شده است و نیز بر نیاز ما به برنامه‌ریزی مجدد اقتصادی به نحوی که همه‌ی کانادایی‌ها از شانسی یکسان بهره‌مند باشند تأکید کرده است. به همین دلیل است که امروز- به لطف رهبری ، حمایت و تخصص صاحبان مشاغل سیاه و سازمان های تحت رهبری سیاه پوستان- آغاز اوّلین برنامه‌ی کارآفرینی سیاه‌پوستان کانادا را اعلام می‌کنیم.”

“با گذشت زمان، این برنامه به حمایت از کارآفرینان سیاه پوست کمک می کند و فرصت های جدیدی برای صاحبان مشاغل سیاه ایجاد کرده و آنها را در موقعیتی مناسب برای کمک به بهبود اقتصادی کشور قرار می‌دهد.”

این سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری با مشارکت مؤسسات مالی کانادا صورت گرفته و تقریباً با 93 میلیون دلار از دولت فدرال طی چهار سال آینده حمایت خواهد شد که این کمک مالی به کارآفرینان سیاه پوست در کانادا برای راه‌اندازی کسب و کارهای مبتکرانه کمک خواهد کرد. 

بالغ بر 53 میلیون دلار از این بودجه به صندوق اکوسیستم ملی برای حمایت از سازمانهای تجاریِ تحت رهبری سیاه‌پوستان  در کانادا تعلق می گیرد. و نیز حداکثر 33.3 میلیون دلار به افتتاح یک صندوق وام  برای کارآفرینان سیاه تعلق گرفته تا امکان بهره‌وری از وام‌هایی به ارزش 25,000 تا 250,000 دلار را برای صاحبان مشاغل و کارآفرینان سیاه فراهم سازد. 

حداکثر 128 میلیون دلار به صورت حمایت مالی افزوده با همکاری مؤسسات مالی بزرگ کانادا نیز به این برنامه تعلق خواهد گرفت. دولت فدرال همچنین مبلغی بالغ بر 6.5 میلیون دلار برای تأسیس و حمایت از یک قطب کارآفرینی متعلق به سیاهپوستان اختصاص خواهد داد تا  اطلاعات مربوط به وضعیت کارآفرینان سیاه پوست در کانادا را در آن جمع آوری و نگهداری کند. دولت فدرال می‌گوید که خود را به همکاری نزدیک با کارآفرینان و نیز صاحبان مشاغل سیاه در کشورمتعهد می‌داند تا از این طریق از اجرای صحیح این برنامه اطمینان حاصل کند. 

دولت فدرال در این گزارش اعلام کرد: ” این برنامه‌ی جدید بر اساس رویکرد دولت کانادا برای مقابله‌ی سیستمیک با نژادپرستی‌های اعمال شده علیه سیاه‌پوستان کانادا بوده و شامل مراحلی برای بهبود استراتژی‌های ضد نژادپرستی در کانادا، اصلاحاتی در سیستم قضاوت، معرفی ساختارها و استانداردهای مدرن برای اداره‌ی کشور و بهبود حمایت‌های اجتماعی از جمعیت جوانِ سیاهپوست کانادایی است.”

منبع: Daily Hive