Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

دانشجویان بین المللی تورنتو خواستار تغییر قوانین مهاجرت در دوران پاندمی کرونا هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از آنجا که دانشجویان بین المللیِ فعلی و سابق ساکن تورنتو با بازار کاری روبرو هستند که هنوز نتوانسته از تأثیرات نامطلوب ناشی از پاندمی COVID-19 بهبود یابد، در گردهمایی‌ هفته گذشته خواستار تغییر قوانین مهاجرتی کانادا شدند. ده‌ها تظاهرات کننده در اولین رویداد برنامه ریزی شده، در دفتر معاون نخست وزیر Chrystia Freeland در تورنتو تجمع کردند.

دانشجویان می گویند که شرایط اخذ اقامت دائم کانادا برای فارغ التحصیلان بسیار سخت شده است و اختلال اقتصادی ناشی از بحران COVID-19 دستیابی به این شرایط را اساساً غیرممکن کرده است.

Sarom Rho  یکی از سازمان دهندگان این گردهمایی که رهبری کمپین اتحادیه دانشجویان مهاجر را بر عهده دارد، گفت این پاندمی مشکلات فارغ التحصیلان بین المللی را برای ورود به بازار کار کانادا دوچندان کرده است.

Rho  پیش از راهپیمایی روز شنبه گفت: “در طول بحران COVID-19 میلیون ها نفر در کانادا شغل و درآمد خود را از دست داده اند، اما این شرایط  برای دانشجویان مهاجر دشوارتر است و بدون شغل نیز، دانشجویان نمی توانند درخواست اقامت دائم کنند.”

Rho  در ادامه گفت: “مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی در حال حاضر قابل تمدید نیستند و این امر باعث می‌شود فارغ التحصیلانی که در دوران پاندمی از کار بیکار شده‌اند و یا موفق به یافتن کار نشدند، در وضعیت دشوارتری قرار بگیرند و فارغ التحصیلانی که در حال حاضر بیکار هستند، در صورتی که موفق به یافتن کاری تمام وقت و با دستمزد بالا قبل از اتمام تاریخ مجوز اقامت خود نشوند به اجبار باید کانادا را ترک کنند.”

درخواست این گروه از دولت های استانی و فدرال این است که مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی را تمدید کنند تا فارغ التحصیلانی که برای یافتن کار در دوران پاندمی تلاش می‌کنند فرصت کافی در اختیار داشته باشند.

تا عصر روز شنبه، دادخواست آنلاینی که در آن از دولت فدرال خواسته شده تا به مشکلاتی که دانشجویان بین‌المللی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند رسیدگی کند، بیش از 18,000 امضا دریافت کرده است. این درخواست بر مطالبات اصلی این کمپین، از جمله تمدید مجوزهای کار تأکید می کند. در این دادخواست آمده است: “ما از دولت فدرال می خواهیم به منظور حمایت از دانشجویان در این پاندمی جهانی که واقعیت حاکم بر تمام جوامع را منعکس می‌کند، تغییراتی فوری در قوانین اعمال کند.”

change immigration rule

همچنین در این درخواست آنلاین از دولت فدرال خواسته شده که به اعضای خانواده‌ی دانشجویان بین المللی مجوز کار اختصاص دهند و متناسب با تغییراتی که در تمامی هزینه‌های ملی اعمال شده شهریه‌های دانشگاه‌ها را نیز کاهش داده و به تمام مهاجران اجازه‌ی اقامت دائم دهند.

Rho گفت: بسیاری از فارغ التحصیلانی که اهل كشورهایی هستند كه در اثر بحران‌های اقتصادی و سایر بحران‌ها دیگر در طی پاندمی از پا درآمده‌اند هرگز نمی‌توانند به بازگشت به کشورشان فکر کنند. همچنین تأخیر در زمان بررسی مجوزهای اقامت باعث شده که دانشجویان بدون داشتن شماره‌ی بیمه بمانند و از یافتن شغل هم محروم شوند در حالی که حقیقتا می‌توان از این روند زمان‌بر صرفنظر کرد تا بر آینده‌ی دانشجویان اثر سوء نگذارد.

وی گفت: تظاهرات آخر هفته که خواستار اصلاحاتی ساده در این سیستم “تنبیهی” است تمام تلاش‌های دانشجویان را برای یافتن راهی جهت ماندن در کانادا پس از تحصیل ناکام می‌گذارد. در صورت وجود یک راه حل ساده مانند تمدید اجازه کار یا حتی ساده تر از آن، اعطای اقامت به همه مهاجران، تمام این تظاهرات‌ها و اعتراضات قابل پیشگیری‌اند.

نه Freeland و نه Marco Mendocino وزیر مهاجرت کانادا، در پاسخ به این درخواست واکنش سریعی نداشتند.

منبع:cicnews