Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

تعهد دولت فدرال به ایجاد یک میلیون شغل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در روز 23 ستامبراعلام شد که دولت کانادا برنامه‌ای را برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل و بازگرداندن سطح اشتغال به میزان قبل از پاندمی کرونا آغاز خواهد کرد. این خبر بخشی از سخنرانی پادشاهی بود که توسط فرماندار ژنرال Julie Payette در اتاوا ارائه شد. Payette در سخنرانی خود “چهار اصل” از طرح دولت فدرال را برای تحمل پاندمی COVID-19 بیان کرد.

Payette گفت: “غلبه بر این پاندمی عزم و اراده‌ی همه‌ی کارکنان دولت، همه‌ی افراد جامعه و تک تک ما را می‌طلبد. ما در تعیین زمان آغاز این دوران سخت نقشی نداشتیم، امّا می‌توانیم با عزم و ارداه‌ی خودمان پایان آن را تعیین کنیم. شاید واضح ترین پیامد شوک اقتصادی جهانیِ حاصل از این پاندمی، کانادایی‌هایِ بیشماری هستند که در سراسر کشور شغل خود را از دست داده‌اند.”

Payette در ادامه گفت:”حتی با وجود CERB و CEWS نرخ بیکاری همچنان دو رقمی و بالاست و به همین دلیل باید برای غلبه بر این مشکل کاری کرد. برای حل این مشکل، دولت کارزاری به راه خواهد انداخت که هدف آن خلق یک میلیون شغل است تا نرخ اشتغال به میزان سابقش بازگردد.”

“این کار با استفاده از انواعی از روشها، از جمله سرمایه گذاری مستقیم در بخش اجتماعی و زیرساخت ها، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای کسب مهارت سریع توسط کارگران و نیزایجاد انگیزه برای کارفرمایان جهت استخدام و حفظ کارگران انجام خواهد شد.”

وی افزود، یكی از راه‌های ایجاد شغل توسط دولت این است كه یارانه‌ی اضطراری کانادایی‌ها را تا تابستان سال آینده تمدید کند. همچنین دولت کانادا تصمیم دارد استراتژی اشتغال و مهارت جوانان را “به طور قابل توجهی” ارتقا دهد، تا تجربه‌ی شغلی جوانان را افزایش دهد. او گفت: “حالا ، کانادایی‌ها بیش از هر زمان دیگری باید در کنار هم کار کنند – با حذف موانع بین استانها برای تجارت داخلی کامل و آزاد – تا اقتصاد جان دوباره بگیرد و کانادایی ها دوباره به کار خود بازگردند.”

Payette  گفت دولت فدرال جدا از ایجاد شغل، حمایت از ” شرکت‌های کارآفرینی” را در نظر خواهد داشت. او گفت: مشاغل کوچک “منبع حیات جوامع و ستون اقتصاد هستند. پاییز امسال علاوه بر تمدید یارانه‌ی کارکنان کانادایی‌‌، دولت اقدامات بیشتری را برای بقای مشاغل آسیب پذیر تا زمان پس از پاندمی انجام می دهد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ادامه‌ی حساب‌های تجاری اضطراری کانادا برای کمک به مشاغل دارای هزینه های ثابت
  • بهبود برنامه اعتبار تجاری در دسترس
  • حمایت بیشتر از صنایعی که بیشترین آسیب را دیده اند، از جمله مسافرت و گردشگری و صنایع فرهنگی مانند هنرهای نمایشی.

بر اساس بیانات Payette ایجاد و حمایت از مشاغل، تنها بخشی از این طرح چهار اصله است.  وی گفت: “اولین اصل این برنامه مبارزه با پاندمی و نجات جان انسان‌هاست، این وظیفه دولت فدرال است که از تمام کانادایی‌ها و به ویژه افراد آسیب پذیر مراقبت کند. غلبه بر این ویروس نیازمند تلاش تیمیِ تمام کانادایی‌هاست. در طیِ موج اول کرونا کانادایی‌ها مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کرده و تست‌های تشخیصی زیادی انجام دادند. امّا موج جدید این بیماری در پاییز پیش رو بر نیاز به تشدید مراقبت‌ها تأکید بیشتری می‌کند.”

به همین دلیل  دولت فدرال تمام تلاش خود را خواهد کرد تا ظرفیت آزمایش کرونا در تمام استان‌ها را افزایش دهد چرا که کانادایی ها نباید برای انجام آزمایش ساعت‌ها در صف منتظر بمانند. در عین حال  دولت در حال پیگیری هر گونه فناوری و گزینه‌ای برای فراهم کردن تست‌های سریعتر برای کانادایی‌هاست. به محض تأیید استاندارد بودن تست‌ها برای استفاده ایمن در کانادا، دولت همه تلاش خود را برای فراهم کردن آنها به کار می گیرد. دولت همچنین برای پاسخگویی سریع به نیازهای مردم برای انجام تست کرونا به ویژه در مناطق دور افتاده، یک تیم فدرالِ پاسخگویِ کمکی برای تست کرونا تشکیل خواهد داد. ”

با این حال برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان، جوامع باید همچنان به دستورات تعطیلی کوتاه‌مدت پایبند باشند.

Payette افزود:” برای راحت کردن تصمیم‌گیری برای مقامات سازمان بهداشت و نیز برای تعدیل عواقب تصمیماتِ منطقی در مورد کسب و کارها، دولت تلاش خواهد کرد که حمایت مالی بیشتری از کسب‌و‌کارهای تعطیل شده در اثر این تصمیمات به عمل آورد و این نشان می‌دهد که هدف از این تصمیمات تأمین سلامت کانادایی‌ها به عنوان اولویت اول دولت است.”

Payette  گفت:” اصل دوم حمایت از مردم و کسب و کارها در طی این بحران، تا هر زمان و به هر قیمت است. مقابله موثر با این بحران بهترین کاری است که می توانیم برای کمک به اقتصاد انجام دهیم. اقدامات دولت تا کنون به مردم کانادا کمک کرده تا سالم بمانند و این خود بدترین بحران‌های اقتصادی را خنثی می‌کند.

وی در ادامه گفت: “اصل سوم خلق کانادایی قوی تر و منعطف‌تر است و ما برای انجام این کار، باید به تقویت طبقه متوسط ​​ادامه داده و به افرادی که برای پیوستن به آن سخت تلاش می کنند، کمک کنیم. ایجاد اشتغال و رقابت طولانی مدت را همچنان مورد توجه قرار دهیم و به ایجاد جامعه‌ای ایمن‌تر برای همه ادامه دهیم.”

چهارمین و آخرین اصل این طرح “این است که برای حفظ ارزش‌های کشورمان بجنگیم، ما نباید ارزش‌هایی را فراموش کنیم که کانادا را به کشوری مهمان‌نواز تبدیل کرده‌اند، کشوری که دو زبان رسمی دارد، در زمینه‌ی برابری جنسیتی پیشرو است و در راه صلح گام برمی‌دارد و با هر گونه تبعیضی مبارزه می‌کند.”

سخنرانی امروز پادشاهی پس از آنكه نخست وزیر جاستین ترودو ماه گذشته پارلمان را به عنوان “فرصتی برای تنظیم مجدد رویكرد دولت جهت بازگشتی قوی‌تر” تعطیل کرد، برگزار شد.

سخنرانی پادشاهی قبلی هشت ماه پیش و در حالی برگزار شد که “هنوز هیچ نامی از COVID-19 نبود و ما هیچ تصوری از واقعیتی که اکنون با آن درگیر هستیم نداشتیم.”

منبع: Daily Hive