Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

10 چیزی که در مورد تغییر ساعت تابستانی این آخر هفته نمی‌دانستید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زمان آن رسیده است که کل آخر هفته را به شکایت و اظهار ناراحتی بگذرانید. “عقب کشیدن زمان” برای تغییر ساعت تابستانی یا صرفه‌جویی در زمان نور روز پیش روی ماست.

برنامۀ زمانی صرفه‌جویی در زمان نور روز آخر این هفته تمام می‌شود، بنابراین شما متوجه خواهید شد که ساعت بیشتر لوازم الکترونیکی‌تان در ساعت 2 بامدادِ روز یکشنبه اول نوامبر با “عقب کشیدن زمان” تغییر کرده و یک ساعت عقب کشیده می‌شود.

در حالی که ما به گفتن ” یادت نره که ساعتت را تغییر بدی” عادت کردیم، تلفن‌های هوشمند محبوبمان آخر هفته این کار سخت را انجام خواهند داد.  به 2020 خوش آمدید.

تاریخ صرفه‌جویی در نور روز به همان اندازه که جدید است، پیچیده نیز هست. بنابراین برای کمک به توجیه چند روز خواب آلودگی که به زودی احساس خواهید کرد، در اینجا به چند نکته اشاره می‌شود که ممکن است در مورد این تغییر زمانی ندانید.

پایه‌گذار آن یک کلکسیونر حشره نیوزلندی است

جورج هادسون، یک بریتانیایی‌زادۀ نیوزلندی است که ایده صرفه‌جویی در زمان نور روز را در سال 1895 پیشنهاد داد. برای هادسون، به‌عنوان یک حشره‌شناس، ساعت‌هایی که بعد از کارش در روشنایی روز به‌ جمع‌آوری حشرات می‌پرداخت، بسیار با ارزش بودند. این امر دلیلی برای تغییر ساعت‌ها به منظور استفادۀ بیشتر از روشنایی روز در طول تابستان شد. در سال 1895، هادسون این ایده را به‌ صورت مقاله در انجمن فلاسفی ولینگتون معرفی کرد. او حتی توانست برای این ایده مدال K.Sidey را از آن خود کند.

اولین بار در ثاندر بِی، اونتاریو، پذیرفته شد

ثاندر بِی اولین شهری در کانادا بود که در سال 1908 که این روش را پذیرفت و عملی کرد.

در سراسر آلمان و اتریش-مجارستان پذیرفته شد

این دو کشور اروپایی در30 آوریل 1916 این برنامۀ تغییر زمانی را در سراسر کشور به‌صورت هماهنگ عملی کردند.

ایلات متحده یک ماه به این روش اضافه کرد… کانادا هم همین کار را انجام داد

صرفه‌جویی در زمان نور روز در اکتبر تمام می‌شد، تا اینکه در سال 1986 آن را به نوامبر تغییر دادند. هر دو صنعت آب‌ نبات هالووین و باربکیو از این تغییر سود بسیار زیادی کسب کردند- در حقیقت ، از آن زمان به بعد ، فروش کباب‌پز 100 میلیون دلار افزایش داشته است.

استفاده سراسری به دلیل بحران انرژی

کشورهای زیادی به دلیل بحران جهانی انرژی شروع به پذیرش روش صرفه‌جویی در زمان نور روز در دهه 70 میلادی کردند. نور روز بیشتر = چراغ کمتر.

صرفه‌جویی- نه صرفه‌جویی‌ها

در حالی که این روش با نام “صرفه‌جویی‌های زمان نور روز” شناخته می‌شود، اما نام رسمی آن در حالت مفرد یعنی “صرفه‌جویی در زمان نور روز” است.

ایلات متحده یک مرتبه به مدت 15 ماه از صرفه‌جویی در زمان نور روز استفاده کرد

در سال 1974، زمانی که بحران انرژی در اوج خودش بود، ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا قانون اضطراری صرفه‌جویی در انرژی در زمانِ صرفه‌جویی در نور روز را امضا کرد. این قانون باعث شد که ایالات متحده از ژانویه 1974 تا آوریل 1975 در DST قرار بگیرد.

بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا صرفه‌جویی در نور روز را رعایت نمی‌کنند

ناحیه Peace River (که شامل چت‌ویند، داسون گریک، هادوسنز هوپ، فورت سنت جان، تیلور و تامبلور ریج می‌شود) در منطقه‌ای با زمان کوه قرار دارد و ساکنین این مناطق ساعت‌های خود را در بهار و زمستان تنظیم نمی‌کنند. منطقۀ کوتینای شرقی که شامل کرنبروک فِرنی، گولدن و اینورمیر می‌شود، با کلگری هم‌زمان است.

بعضی مناطق به‌صورت دائمی از صرفه‌جویی در زمان نور روز استفاده می‌کنند

آرژانتین، شیلی، ایسلند، سنگاپور، ازبکستان و بلاروس به‌صورت دائمی ساعت‌هایشان را جلو می‌کشند تا بتوانند  در مصرف نور روز هر روز و در نتیجه انرژی صرف‌جویی کنند.

عده‌ای خواهان لغو این برنامۀ زمانی هستند

بسیاری معتقدند که مزایای صرفه‌جویی در زمان نور روز کمتر از مضراتش است و خواهان لغو این برنامۀ زمانی هستند. در هر فرصتی که پیش بیاید، چندین دادخواست وجود دارد که از رهبران کانادایی درخواست لغو این برنامه را دارد.

به هر حال، کارهایتان را انجام دهید، بخوابید و یا حتی نخوابید. این آخر هفته زمان تغییر می‌کند، در هر صورت همۀ ما شکایت می‌کنیم… و تا 6 ماه دیگر شکایت‌ها و اظهار ناراحتی‌مان ادامه خواهد داشت.

منبع: dailyhive