Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

برخی از کانادایی‌ها مجبور به بازپرداخت پول CERB خود به CRA هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس درآمد کانادا می‌گوید هر شخصی که به اشتباه دو مرتبه کمک مالی اضطراری دولت کانادا را دریافت کرده باشد، ملزم به بازپرداخت آن است.

کانادایی ها برای دریافت کمک مالی اضطراری دولت کانادا (CERB) فقط باید از یک روش، یعنی از طریق آژانس درآمد کانادا (CRA) و یا از طریق سرویس کانادا اقدام می‌کردند.

Sylvie Branch، سخنگوی رسانه‌ای CRA می‌گوید: «هرشخصی که از طریق هر دو روش برای دریافت CERB اقدام کند ممکن است در یک زمان واحد دو مرتبه این مبلغ را دریافت کرده باشد.» آژانس شروع به برقراری تماس با افرادی کرده است که خواستار بازپرداخت این مبلغ هستند.

برنچ به خبرگزاری‌ها اعلام کرده است: « اکثریت قریب به اتفاق کانادایی‌ها صادق هستند و داوطلبانه مبلغی را که به اشتباه دریافت کرده‌اند پس می‌دهند.» وی در ادامه افزوده است: «CRA مشکلات کانادایی‌ها و اثرات مالی ایجاد شده به دلیل مواجه با COVID-19 را درک می‌کند و به این موضوع حساس است.»

به گفتۀ برنچ: «روند درخواست CERB، همانند روند ثبت مالیات، بر اساس تعهد اطلاعاتی بود که توسط خود افراد تهیه شده بودند. CRA می‌تواند این اطلاعات را در زمان تشکیل پرونده یا در زمان دیگری تأیید کند.»

برنچ متذکر شده است: «آژانس، پارامترهای ترتیب پرداخت را گسترش داده است تا به کانادایی‌ها زمان و انعطاف بیشتری برای بازپرداخت آن‌ها براساس توانایی فردیشان داده شود.» آژانس فعالیت‌های جمع‌آوری این مبالغ را در واکنش به پندمی کرونا متوقف کرده بود، اما اکنون در حال از سرگیری آن‌هاست.

برنچ گفته است: «اگر فردی در زمان تماس آژانس قادر به بازپرداخت این کمک مالی نباشد، آژانس وضعیت را بررسی می‌کند و در زمان دیگری پس از تغییر شرایط مالی فرد، دوباره با او تماس می‌گیرد.»

برنچ گفته است: «کانادایی‌هایی که با حسن‌نیت برای دریافت CERB درخواست کردند و بعداً تشخیص دادند که فاقد شرایط لازم هستند، ملزم به پرداخت این مبلغ بدون جریمه یا بهره خواهند بود. در شرایطی که فرد توانایی پرداخت را داشته باشد و از دستیابی و پذیرشِ روش پرداخت قابل قبول خودداری کند، CRA می‌تواند اقدامات قانونی را در پیش گیرد.»

در آغاز پندمی، CRA تشکیلات خود را آماده کرد تا کمک‌های مالی اضطراری را به کانادایی‌های که با بیکاری روبه‌رو هستند تحویل بدهند. بنابر این برنامۀ CERB به‌وجود آمد، برنامه‌ای که برای کانادایی‌های واجد شرایط هر ماه 2.000 دلار به مدت 28 هفته فراهم می‌کند.

آخرین دورۀ پرداخت CERB در تاریخ 26 سپتامبر پایان یافت، اما این برنامه با مزایای جدیدی جایگزین شده است که شامل مزایای بازیابی کانادا و مزایای بازیابی بیماری کانادا می‌شود.

منبع: dailyhive